logo F1online.skF1online.sk

Grosjean priznal, že sa neubránil slzám: Odprevadili ma veľkými ováciami

Romain Grrosjean
© X/Haas
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 12:35

Romain Grosjean sa po takmer piatich rokoch dočkal svojej rozlúčky. Jeho poslednými pretekmi bude už navždy Veľká cena Bahrajnu v roku 2020, keď takmer uhorel v kokpite svojho Haasu. Keďže tím predtým v priebehu sezóny oznámil, že s ním nepočíta, vyskakovanie z horiaceho kokpitu bol jeho posledný dotyk s Formulou 1. V piatok sa to však po takmer päťročnom čakaní zmenilo.

Grosjean dostal pozvánku na test so starým monopostom Haasu. Americká stajňa začala využívať tzv. TPC (Testing of Previous Cars) v tejto sezóne. Je to jeden z pilierov stajne pri spolupráci s automobilkou Toyota. Niekto v Banbury si pritom zrejme spomenul, že majú dlh voči jednému zo svojich dlhoročných členov.

Romain Grosjean tvoril s Estebanom Gutiérrezom prvú jazdeckú dvojicu Haasu. Francúzsky pretekár strávil v tíme päť sezón a aj keď to nebolo vždy jednoduché, v nedlhej histórii stajne zanechal dôležitú stopu. Romain mal skvelý vzťah aj s terajším šéfom Ajaom Komacom, ktorý bol jeho inžinierom už v tíme Lotus. Práve Ajao mu robil inžiniera pri jeho poslednej rozlúčke s F1 na teste s monopostom VF-23 v Mugelle.

„Bolo mokro, ale u nás sa hovorí, že dážď na svadbe prináša šťastie,“ povedal s úsmevom 39-ročný pretekár. „Bol to daždivý, ale šťastný deň, skrátka niečo fantastické.“

„Spočiatku som cítil, že už to nemám v ruke, ale potom sa to všetko vrátilo. Dokonca som si mohol vyskúšať pevný štart. Viete čo? Môj posledný štart bol v Bahrajne v roku 2020. V tomto prípade to skončilo omnoho lepšie,“ dodal s úsmevom Romain.

V Mugelle nechýbal okrem Komaca ani Dominic Haines, ktorý v rokoch 2019 a 2020 pôsobil ako Grosjeanov pretekový inžinier. Z tejto pozície odišiel v roku 2022 a bol povýšený do funkcie šéfa oddelenia pre výskum a vývoj. Niet teda divu, že ich bývalý zverenec bol na konci tohto krásneho dňa dojatý.

„Na konci dňa ma dojali k slzám!“ zvolal Grosjean. „Nechal som si sklopený priezor a pri návrate do boxov všetci z Ferrari, Red Bullu, Pirelli a samozrejme Haasu stáli a tlieskali. Odprevadili ma veľkými ováciami. Niečo také som čakal v Abú Zabí 2020, kde som sa mal lúčiť s F1, ale myslím, že dnes to bolo ešte krajšie.“

Súvisiace články

Diskusia