logo F1online.skF1online.sk

Bearmanovi učarovalo Nordschleife v rodinnom SUV: Mama celý čas kričala

Ollie Bearman
© X/Haas
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 07:47

Zdá sa, že Max Verstappen by mohol inšpirovať novú generáciu jazdcov Formuly 1 a pamätníkom medzi fanúšikmi pripomenúť časy, keď piloti pretekali aj v iných šampionátoch. Ollie Bearman prezradil, že veľmi rád by holandského šampióna na Nordschleife napodobnil. Zatiaľ má za sebou len malú ochutnávku toho, čo legendárna trať ponúka.

Max Verstappen nie je v novodobej histórii Formuly 1 prvým jazdcom, ktorý dokázal skĺbiť aj iný program s kráľovnou motoršportu. Nico Hülkenberg ovládol 24-hodinovku Le Mans v sezóne 2015, keď bol pilotom Force Indie.

Fernando Alonso v roku 2017 pretekal v Indy500, hoci to preňho znamenalo, že musel vynechať Veľkú cenu Monaka. V nekonkurencieschopnom McLarene ho to však určite nemrzelo. O rok neskôr tak popri Formule 1 odjazdil aj 24-hodinovku v Le Mans a napodobil Hülkenberga. Teraz sa k nim chce pridať aj Max Verstappen, ktorého to však ťahá na Nordschleife.

Zhodou okolností sú to práve Verstappen s Alonsom, o ktorých by sme mohli povedať, že najviac žijú motoršportom z celého štartového poľa. V budúcnosti sa k nim však môže pridať Ollie Bearman, pilot Haasu a člen jazdeckej akadémie Ferrari.

“Dúfam, že jedného dňa sa tiež ocitnem v rovnakej fáze kariéry ako Max, ktorý môže jazdiť, kde chce a ísť do toho čisto zo svojej vášne,” zasnil sa Ollie Bearman v Azerbajdžane. “Samozrejme, ešte som sa do tej fázy nedostal. Sledovať, čoho je schopný a aký je talentovaný, je skrátka ohromujúce. Je to šialené.”

“Myslím si, že on je azda najlepší pilot, akého sme kedy videli. Už fakt, že len tak príde na Nordschleife… Pravdupovediac som to nesledoval, ale čítal som k tomu nejaké články. Je to paráda. Skvele sa na to pozerá nám, ktorí sme zapálení pre preteky,” pousmial sa mladý Brit.

Ako aj z Bearmana rastie motoršportový “skalný”

Ollie Bearman cez leto pobavil fanúšikov svojím motokárovým “súbojom”. Na dovolenke vo Švédsku niekoľko dní po sebe navštevoval miestnu motokárovú trať, aby prekonal jej rekord.

Ako sám prezradil, nebolo to vôbec jednoduché a musel využiť všetko zo svojho arzenálu: Do motokáry tankoval minimum paliva, motor chladil s fukárom na lístie, odmontoval časti karosérie a naverboval svoju priateľku, aby sa mu starala o pneumatiky a po každej jazde ich správne nahustila. Bearman prezradil, že odjazdil asi 15 kôl, v ktorých mu na rekord chýbali tri alebo štyri stotiny sekundy.

Bearman si napokon svoje problémy vysvetlil tým, že motor sa celý čas prehrieval. “Tento chlapík podľa všetkého zajazdil rekord v apríli alebo v máji, keď je tu nejakých -20 °C. Myslím, že tak sa mu to podarilo. To je moja výhovorka!” smial sa pilot Haasu. Úsmev mu však zamrzol, keď si 23-ročný Elton Zevenwacht o dva dni neskôr vzal rekord späť. Zdá sa, že Bearman o rok bude opäť dovolenkovať vo Švédsku.

Teraz má však v hľadáčiku aj Nordschleife, no na túto výzvu si ešte bude musieť počkať. Zatiaľ si musí vystačiť so spomienkami. Naživo a sám totiž v Zelenom pekle ešte nejazdil. “Iba na simulátore. V skutočnosti som s otcom odjazdil jedno kolo, keď som ešte v nemeckej F4 pretekal na konfigurácii pre veľké ceny.”

“Bolo to počas covidu, takže sme v našom rodinnom SUV prišli z Veľkej Británie. Bolo to Audi Q7. Ja som mal nejakých pätnásť rokov, takže som ešte nemohol jazdiť,” rozpamätával sa Bearman. “V podstate som bol navigátor. Mohli ste si zakúpiť jazdu na jedno alebo tri kolá, tak sme si vybrali tri.”

“Jedno kolo sme odjazdili s mamou na zadnom sedadle. Ja som musel sedieť vpredu a hovoriť môjmu otcovi, aká nasleduje zákruta, pretože ja som okruh poznal a on nie. Hovorím mu: Táto je na plný plyn, tu musíš ubrať… Bolo to v Audi Q7, vo veľkom esúvéčku,” opisoval pamätný víkend.

Napokon sa však rodine nepodarilo odjazdiť celé tri kolá. “Potom mama musela vystúpiť, pretože počas celého kola kričala. V druhom kole sme išli na trať zas a boli sme o trochu rýchlejší. Na konci kola sme zastavili, z bŕzd začala vytekať brzdová kvapalina. To nebolo dobré.”

Tým sa dobrodružstvo skončilo. “Rozhodli sme sa posledné kolo neodjazdiť, pretože auto sme potrebovali na druhý deň, aby som sa dostal do školy.”

Súvisiace články

Diskusia