logo F1online.skF1online.sk

Bearman pre trestné body mení prístup: V kokpite nemyslíte na trojstranovú smernicu

Súboj Carlosa Sainza s Oliverom Bearmanom
© Screenshot/FOM
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 02:10

Oliver Bearman čelí hrozbe zákazu štartu. Britský mladík má po incidente s Carlosom Sainzom v Monze na konte už desať trestných bodov a do Sao Paula, kde sa mu dva zmažú, si musí dávať veľký pozor. Podľa vlastných slov si aj bude.

Kolízia Bearmana so Sainzom vyvolala vášnivé diskusie. Podľa nových jazdeckých štandardov, ktoré uzreli svetlo sveta v tomto roku, bol desaťsekundový trest pre pilota Haasu zrejme správny, ale otázka je, či sú tieto smernice v poriadku, keď aj šéf Williamsu James Vowles poznamenal, že na ich boxovom múre považovali situáciu za pretekový incident.

Bearman to pred dvoma týždňami zvládol aspoň po komunikačnej stránke. V Monze si radšej zahryzol do jazyka slovami, že sa potrebuje pozrieť na opakované zábery. O dva týždne neskôr povedal o niečo viac, ale zostal veľmi pevne v diplomatickej rovine. „Trest je moja chyba bez ohľadu na to, či súhlasíme s pravidlami, alebo nie,“ vyhlásil Bearman pred novinármi v Baku.

„Je to však ťažké prehltnúť, pretože takto nikto z nás v dospievaní nepretekal. Myslím si, že je to ťažké prehltnúť z pohľadu pretekára aj fanúšika, pretože som to nemohol ovplyvniť. Jednoducho som súperil v zákrute s iným jazdcom, ale nedostal som absolútne žiadny priestor. Na konci dňa však platí, že také sú pravidlá,“ dodal pilot Haasu.

Z jazdeckých štandardov sa nám stali „čierno-biele“ pravidlá pretekania a asi to nebolo naposledy, čo sme mali pocit, že sú v protiklade s inštinktami jazdcov, ktorí vyrastajú na motokárových okruhoch a sú vedení k určitému správaniu. Prečítať si a naučiť sa celý dokument nie je ťažké, ale dostať ho „pod kožu“, keď ste celý život vedení k niečomu inému, nie je jednoduché.

„Predstavte si, že idete do zákruty a po svojom boku máte súpera. Rozhodnete sa, že o tú zákrutu budete bojovať, pretože v mojom prípade bol súper rýchlejší, ale zase ma nedoťahoval o sekundu na kolo. Ak by som sa v tej zákrute udržal vpredu, dokázal by som zostať pred ním do konca pretekov. Mal som teda v úmysle bojovať,“ hovorí Bearman.

„Keď v zlomku sekundy dupnete na brzdu a vidíte, v akej rýchlosti idete do zákruty, tak nemyslíte na trojstranovú smernicu, ktorú vám poslali v januári. To sa jednoducho nedá. Idete do zákruty ako keď ste vyrastali a v mojej situácii som očakával o niečo viac priestoru, ale tak to nakoniec skončilo,“ dodal Bearman.

Stalo sa a realita je taká, že Ollie dnes s desiatimi trestnými bodmi na konte čelí hrozbe zákazu štartu. Musí si dávať pozor, pretože beztak nezažíva dokonalú nováčikovskú sezónu a nemôže si dovoliť takúto „čerešničku na torte“. „Aj dnes by som dúfal, že na vnútornej strane dostanem priestor, ale je tu šanca, že ho nedostanem, takže nemôžem riskovať. Škoda, ale asi musím odteraz útočiť z vonkajšej strany,“ dodal Bearman.

Súvisiace články

Diskusia