Krack odmieta, že by Aston Martin hazardoval s bezpečnosťou predného zavesenia


Po maďarskom a holandskom nádychu nasledoval taliansky výdych. Aj keď si Aston Martin v Monze neveril, keďže monopost AMR25 má silný odpor a zväčša mu to ide na okruhoch náročných na prítlak, Fernando Alonso držal krásne siedme miesto a bol na ceste za skvelými bodmi. Všetko sa však nakoniec pokazilo v tradičnom štýle Aston Martinu.
Lance Stroll podal aj na svoje pomery dosť podpriemerný výkon, keď vysoko podľahol Alonsovi v kvalifikácii – v tejto sezóne ho v sobotu ešte neporazil – a v pretekoch následne márne čakal na safety car. Aj Alonso zažil jeden zo svojich typických víkendov. Odjazdil fantastickú kvalifikáciu, držal sa na bodoch a na priečkach, na ktoré jeho stroj nemal mať potenciál. Následne však nie vlastnou vinou vypadol.
Muž, ktorý má už dnes s prehľadom najviac vypadnutí vo Formule 1, doplatil na zlomené zavesenie. Komponent zlyhal pri nijak tvrdom prejazde cez obrubník v Ascari. Mnohí odborníci nad tým udivene zdvihli obočie a pripomenuli, že to mohlo skončiť oveľa horšie. Zároveň ukázali prstom na kvalitu výroby v Aston Martine a pýtali sa, či tím náhodou zbytočne nešetrí na nebezpečných miestach.
„Nič sme nevideli,“ odpovedal šéf traťových inžinierov Aston Martinu Mike Krack na otázku, či tím niečo varovalo pred blížiacim sa zlyhaním zavesenia. „Bolo by ľahké poukázať na to, že Fernando bol v tej zákrute široký alebo niečo podobné, ale my sme nevideli nič nezvyčajné, a preto je dôležité vykonať riadnu analýzu.“
„Je ľahké ukázať prstom na jazdca alebo na akýkoľvek incident. Pri pozorovaní sa však musíte držať faktov. Museli sme Lancovi povedať, aby bol opatrný v tejto časti trate. V podobnej situácii je to jediné, čo môžete urobiť – upozorniť druhé auto, aj keď to s tým nesúvisí,“ dodal Krack.
Sám však kategoricky odmietol, že by Aston Martin zanedbal niečo po bezpečnostnej stránke. „Pre každý tím je bezpečnosť na prvom mieste. Nikto sa s niečím takým nezahráva,“ vyhlásil luxemburský inžinier.
„Žiadny tím nepoužíva staré komponenty zavesenia, pretože by ste tým ublížili len sami sebe. Nedávalo by to žiadny zmysel. Tímy sú v dnešnej dobe veľmi profesionálne. Jednoducho nijak neriskujete,“ dodal Krack.
- Značky
- Aston Martin
- Mike Krack