Mal sa podľa komisárov vzdať bez boja? Bearman je na prahu zákazu štartu (Anketa)


Ako Oliver Bearman a Carlos Sainz urobili z Isacka Hadjara superhrdinu. Pilot Haasu a pilot Williamsu sa v 41. kole ocitli vo vzájomnom súboji, ktorý ani jeden z nich nezvládol, hoci podľa názoru komisárov ho nezvládol iba Bearman. Tomu po pretekoch zostali iba oči pre plač, keďže namiesto majstrovských bodov si z Monzy odniesol iba tie trestné.
Obaja muži v tom čase bojovali o to, čo bola v cieli posledná bodovaná desiata priečka. Obaja toto umiestnenie potrebovali, keďže v tomto ročníku zatiaľ nepozbierali dostatok bodov a tento tlak sa možno podpísal aj na ich rozhodnutí v druhej šikane.
Načítavam anketu...
Na celý incident sa pozreli aj komisári, ktorí rozhodli, že za incident nesie vinu Bearman. Z ich rozhodnutí čoraz jasnejšie vyplýva, že sa odvolávajú na toľkokrát omieľané jazdecké štandardy. Zrejme aj z tohto dôvodu sú odôvodnenia ich rozhodnutí čoraz stručnejšie.
„Monopost číslo 55 sa pokúsil o predbehnutie monopostu číslo 87 a na vrchole zákruty dostal svoju prednú nápravu pred nápravu monopostu číslo 87. Z tohto dôvodu si vyslúžil právo na pretekársku stopu. Jazdec monopostu číslo 87 bránil svoju pozíciu na vnútornej strane namiesto toho, aby sa vzdal pozície, a spôsobil kolíziu. Komisári rozhodli, že jazdec monopostu číslo 87 nesie prevažnú časť zodpovednosti za incident a bola voči nemu uplatnená štandardná penalizácia za takýto prehrešok,“ uviedli komisári vo svojom rozhodnutí.
S týmto však nie každý súhlasil a objavilo sa množstvo názorov, že išlo o pretekársky incident, pritom pripomínali Sainzovi, že svojho súpera zavrel. V podstate sa zachoval veľmi podobne ako Liam Lawson v Holandsku, pritom vtedy sám na novozélandského pretekára nenachádzal veľa pekných slov.
Čo však vyplýva z rozhodnutia komisárov? Tí si zjavne z odôvodnenia ťažkú hlavu nerobili a boli veľmi struční. „Jazdec monopostu číslo 87 bránil svoju pozíciu na vnútornej strane namiesto toho, aby sa vzdal pozície, a spôsobil kolíziu,“ uviedli. Takmer to znie, ako keby Ollie dostal trest za to, že sa bránil.
Jednoducho rozhodlo, kto mal skôr prednú nápravu na vrchole zákruty a už nikoho nezaujímalo, že keď sa Bearman pustil do súboja, už sa z neho nemohol stiahnuť. Piloti by však nemali byť trestaní za to, že sa do súboja pustili, ale za svoje počínanie v boji koleso na koleso. Pokiaľ vieme, brániť sa a bojovať na trati ešte nie je zakázané.
Bearman dostal desaťsekundový trest a k tomu dva trestné body, čím sa jeho súčet zaokrúhlil na rovných desať bodov. Najbližšie mu nejaké ubudnú 2. novembra za prehrešok v súboji s Francom Colapintom na minuloročnej Veľkej cene Brazílie. To však britského mladíka nijak neutešilo. „Ak mám byť úprimný, je to smutné, pretože z auta som mal skvelý pocit a bolo veľmi rýchle,“ povedal Ollie po pretekoch.
„Musel som tvrdo bojovať, pretože na rovinkách sme boli veľmi pomalí. Bez incidentu by sme dnes skončili na bodoch. Musím sa na to znovu pozrieť. Nechcem to z mojej pozície komentovať a chcem sa na to pozrieť bez emócií,“ povedal Bearman.
Samotný Sainz vo svojom vyjadrení súpera príliš neobviňoval. Rozhodne reagoval oveľa pokojnejšie ako na súboj s Lawsonom. „Boli sme poslední z jazdcov, ktorí štartovali na stredne tvrdých pneumatikách. Bolo jasné, že pre nás bude ťažké postúpiť dopredu,“ skonštatoval Carlos po pretekoch.
„Podarilo sa nám však slušne natiahnuť prvý stint a na tvrdých pneumatikách sme postupovali dopredu. Boli sme rýchlejší než Bearman a Bortoleto pred nami. Bohužiaľ, keď som sa pokúsil predbehnúť Ollieho, došlo ku kontaktu, čo v podstate zruinovalo moje preteky,“ pokračoval Sainz.
„Auto bolo poškodené. Neboli to najľahšie preteky. Mali sme aj problémy s batériou. Bol to ťažký deň v práci,“ dodal španielsky pretekár.