logo F1online.skF1online.sk

Po „sťažnostiach“ Hamiltona pracuje Brembo na úpravách brzdového systému

Lewis Hamilton
© DPPI/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 17:35

Lewis Hamilton môže byť dobrým príkladom toho, ako sa zmenila kultúra vo Ferrari v porovnaní s Enzovou érou. Zmeniť tento tím a jeho auto na svoj obraz nedokázal ani vtedy trojnásobný majster sveta Alain Prost a „láskavostí“ sa nedočkal ani Niki Lauda po dvoch tituloch majstra sveta. Zdá sa však, že Hamilton si dokáže vydobyť zmeny napriek nelichotivým výsledkom na trati.

Vo Ferrari to bolo vždy tak, že najprv ste museli zahviezdiť, potom ste mohli čokoľvek žiadať. Po rokoch neúspechov však už možno neplatí, že sedačka vo Ferrari je v prvom rade česť, ktorú si treba vážiť. Hamilton však od prvého dňa posiela vedeniu stajne písomné správy, v ktorých navrhuje zmeny vo fungovaní tímu.

Andrea Algeri, manažér spoločnosti Brembo, ktorá Ferrari dodáva brzdy, teraz v rozhovore pre The Race priznal, že na základe spätnej väzby sedemnásobného majstra sveta pracujú na zmenách aj oni. „Začať spoluprácu s Lewisom bolo veľmi vzrušujúce,“ začal Algeri.

„Samozrejme, v rámci našej bežnej komunikácie a výmeny informácií sme od neho dostali isté sťažnosti, a preto tvrdo pracujeme na tom, aby sme zlepšili jeho komfort pri brzdení. Vieme, že z predchádzajúceho pôsobenia je zvyknutý na iný materiál, ale tiež na odlišné nastavenie brzdného systému – nejde len o samotné brzdy, ale aj o motorické brzdenie, rekuperáciu energie a podobne,“ vysvetlil zástupca firmy Brembo.

Samozrejme, dá sa to vnímať dvoma spôsobmi. Fanúšikovia sedemnásobného majstra sveta povedia, že toto je jediný spôsob a cesta, ako premeniť Ferrari na konkurencieschopný tím – a možno by mali pravdu. Lewisovi odporcovia zas môžu tvrdiť, že v prvom rade mal dostať právo na niečo také Charles Leclerc, pretože on prináša tímu viac bodov – tiež argument hodný zamyslenia. Pre obe strany však platí, že zmeny vybavenia na základe spätnej väzby pilotov sú každodenná súčasť života vo Formule 1.

Pre úplnosť dodáme, že Hamilton sa v tejto sezóne niekoľkokrát sťažoval, že si musí zvyknúť aj na odlišného dodávateľa bŕzd, keďže Ferrari využíva Brembo, zatiaľ čo v Mercedese bol zvyknutý na Carbon Industries. Rovnakú zmenu absolvoval svojho času aj Valtteri Bottas, ktorý po prestupe do Sauberu začal jazdiť s motorom Ferrari a brzdami Brembo, ale sám to neoznačil za veľký rozdiel a podľa jeho slov sa na to dalo ľahko zvyknúť.

„Tím vynakladá veľké úsilie a robíme všetko pre to, aby sme situáciu vyriešili a umožnili Lewisovi dosiahnuť čo najlepší výkon. Okrem toho, Ferrari chce byť prirodzene vpredu a patrí medzi tímy, ktoré vyvíjajú správny tlak na náš vývoj. Sme za to radi, pretože je to výzva,“ povedal Algeri.

Ten zároveň povedal, že Brembo pristupuje k vývoju bŕzd inak ako Carbon Industries. Talianska firma sa zameriava na stabilný výkon „naprieč rozličnými teplotami“, pričom kladie dôraz na veľmi nízke opotrebovanie. „Toto je spôsob, akým navrhujeme náš materiál. Niektorí jazdci to majú radi, iní sú zas, povedzme, zvyknutí na niečo iné,“ dodal Algeri.

Súvisiace články

Diskusia