logo F1online.skF1online.sk

Vowles chce čo najskôr zahájiť rokovania s Albonom a Sainzom

Alex Albon a Carlos Sainz
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 17:05

Prestupový trh pláva v roku 2025 v pokojných vodách. Je to možno prekvapujúce, ale okrem prestupu Franca Colapinta a jeho výmeny s Jackom Doohanom sme neboli svedkami jediného prestupu, či už v rámci tejto sezóny, alebo smerom k roku 2026. V budúcom roku však očakávame poriadne prestupové šachy. Predpokladá to aj James Vowles, ktorý by sa im najradšej vyhol.

Williams sa po dlhých rokoch vyhrabal z bahna a v súčasnosti stojí na čele stredu poľa. Napriek výkyvom formy a nekonzistentným výsledkom je tento tím veľmi atraktívnou destináciou, čo potvrdzuje aj silná jazdecká zostava Alex Albon – Carlos Sainz.

Britsko-thajský pretekár zatiaľ vládne v internom porovnaní s tímovým kolegom, ktorý naozaj ťažko znáša ďalšiu zmenu tímu. Kvalifikačná bilancia však ukazuje, že napriek obrovskému bodovému rozdielu (54:16 pre Albona) sú chlapci po rýchlostnej stránke pomerne vyrovnaní. Uvedomuje si to aj šéf stajne James Vowles, ktorý má oboch zaistených na rok 2026, ale najradšej by s nimi čo najskôr predĺžil zmluvu.

„Myslím si, že na konci roka 2026 dôjde k ďalším veľkým pohybom na jazdeckom trhu, keď vyprší množstvo kontraktov,“ povedal boss Williamsu pre televíziu Sky Sports. „Mám dvoch jazdcov, ktorí veria dlhodobému projektu tohto tímu, investíciám a smerovaniu pri návrate späť do boja o titul.“

„Moja práca je uistiť sa, že budú férovo odmenení, ale zároveň s nami budú chcieť pokračovať na tejto ceste. To im môžem ponúknuť,“ dodal Vowles.

Williams bol nedávno závislý na peniazoch platiacich jazdcov, ale dnes je schopný prilákať aj veľké hviezdy, ktoré koketujú s top tímami. Albon a Sainz sú rozhodne kandidáti na prestup do niektorej elitnej stajne, keby sa im otvorilo miesto. Uvedomuje si to aj Vowles.

„Ak im niekto chce ponúknuť dvakrát viac peňazí, je to ich voľba. Naši jazdci sú však lídri, ktorí majú priamy vplyv na podobu zajtrajšieho monopostu aj budúcoročného monopostu. To nedostane každý pilot na štartovom rošte. Niektoré tímy sa k pilotom správajú ako k samostatnej entite, ktorá prichádza a odchádza. Niečo také u nás nenájdete,“ vyhlásil Vowles.

„Zároveň sa chcem uistiť, že v roku 2026 začneme rozhovory dostatočne skoro a dáme im vedieť, kde chceme byť smerom do budúcnosti. Nebudeme vyčkávať až do augustovej letnej prestávky. Chceme sa zaviazať skoro,“ dodal Vowles.

Súvisiace články

Diskusia