Norris tentoraz nedoplatil na chyby: Musel som sa držať na 99 percentách


Keď nám réžia v úvode druhého stintu ponúkla záber na Landa Norrisa, ktorý na výjazde z dvanástej zákruty vyšiel zadným kolesom do štrku, mnohým sa pred očami premietali obrázky z Belgicka. Inžinier ho okamžite upokojoval a vyzýval, aby sa koncentroval, pretože takéto chyby si nemohol dovoliť. Keby ich bolo viac, Oscar Piastri by sa nalepil na jeho zadné krídlo ešte skôr, a to by Norrisa mohlo kruto mrzieť.
Napokon to však Norris zvládol a z Maďarska si odnáša ďalšiu porcelánovú trofej, ktorú pred otváraním šampanského radšej ukryl na kraji pódia. Druhýkrát by ju rozhodne nechcel rozbiť, už vôbec nie tú najcennejšiu.
Pred pretekmi Lando Norris veril, že môže mať rýchlosť na zisk víťazstva, no potreboval dobre odštartovať. Úvod veľkej ceny mu však absolútne nevyšiel. “Vyrazil som tam, no o nič som sa nesnažil. Oscar skrátka nemal najlepší možný štart a bol na ľavej strane v Charlesovom zákryte. Ja som mal lepší štart, takže som musel ísť doprava, ale on preto mohol zostať v zákryte,” opisoval prvé stovky metrov.
“Pozriem sa na to, čo som mohol spraviť inak, ale asi som mal len smolu s tým, ako sa to celé poskladalo. Keby to dopadlo akokoľvek inak, azda by som získal pozíciu k dobru. Taký je život. Toto negatívum z prvého kola sme premenili na príležitosť, vyšlo to,” pousmial sa rodák z Bristolu.
Po prvom kole sa ocitol na piatom mieste, a to dokonca až za Fernandom Alonsom. S Aston Martinom si však rýchlo poradil, keďže zelený tím mal oveľa nižšie tempo. Norris sa následne snažil dotiahnuť na lídrov a príliš nešetril svoje pneumatiky. Ešte nerátal s tým, že presedlá na jednozastávkovú stratégiu.
Tá mu napokon umožnila dostať sa do čela a namiesto útočenia sa brániť pred Oscarom Piastrim. “Bolo to náročné. Posledných niekoľko kôl bolo najťažších, pretože Oscar šiel absolútne naplno na oveľa lepších pneumatikách. Ja som sa len snažil nespraviť chybu. Na konci stintu so zničenými pneumatikami je však veľmi ľahké prebrzdiť v prvej a druhej zákrute, v šikane… Spraviť chybu bolo veľmi ľahké.”
Ako sa zrodila chyba v úvode druhého stintu a čo Norris zmenil, že napokon ustál veľký tlak? “Mal som pocit, že musím ísť na sto percent, no to bolo príliš. Neprechádzal som dobre zákrutami, robil som chyby. Keď však idem na 98 percent, mám zas pocit, akoby som šiel pod limitom a nič nevyžmýkal z auta. Dôležité, no veľmi ťažké bolo trafiť ten 99-percentný limit. Bolo treba sa na ňom udržať čo najdlhšie. Myslím si, že dosť veľkú časť druhého stintu som bol na ňom.”
Piastri sťahoval svojho kolegu veľmi rýchlo, vo väčšine kôl o viac ako šesť desatín. Pre druhého muža šampionátu tak bolo príjemným prekvapením, že stratégia zafungovala, najmä po počiatočnom prepade na piate miesto a nečakanom presedlaní na jeden pitstop.
“Nečakal som, že to bude fungovať. Výrazne som zaostával, keď sme sa rozhodli pre jeden pitstop,” pripomenul svoje časové manko Norris. “Tlačil som na to ako divý, aby som sa dostal pred Georgea, no nešlo to. Nie je to tak, že by som sa už od prvého kola pripravoval na jednozastávkovú taktiku. Mal som však vynikajúce tempo na konci prvého stintu. V druhom stinte som zas dokonale manažoval pneumatiky. Opäť mi pomohla moja silná stránka, ktorou je manažment pneumatík.”