logo F1online.skF1online.sk

Binotto: Ferrari nemá možnosť zarobiť na nových pravidlách ako vtedy Mercedes

Mattia Binotto
© Scuderia Ferrari Press Office
Milan Kubala
Milan Kubala29. 1. 2021

Mercedes veľmi šikovne využil prechod na hybridné motory v roku 2014. Vo Formule 1 začal tak dominovať, že ani v jednej z doterajších siedmich sezón nenašiel premožiteľa. Niečo podobné by chcela s príchodom nových pravidiel spraviť i Scuderia, no Mattia Binotto tvrdí, že niečo také už nie je možné.

Keď sa v roku 2014 dostali do monopostov nové pohonné jednotky, Mercedes už — na rozdiel od súperov — urazil kusisko cesty. S vývojom začal ďaleko pred nimi a so skúsenosťami automobilky vyvinul nepremožiteľný agregát.

Binotto preto nechce špekulovať nad tým, či sa Scuderii podarí vo vývojovej fáze predčiť konkurenciu. Tímy majú totižto povolené pracovať na monopostoch len od januára tohto roka.

“Nemyslím si, že by sa dali tieto dve situácie porovnávať,” cituje Mattiu Binotta motorsport-total.com. “Vtedy bol Mercedes dosť šikovný na to, aby pohonnú jednotku začal vyvíjať oveľa skôr ako všetci ostatní.”

“Ak sa niečo v týchto dvoch prípadoch podobá, tak je to výrazná zmena pravidiel. Načasovanie je však úplne iné,” podotýka šéf talianskej stajne.

Tímy sa okrem toho budú musieť vojsť do rozpočtového stropu, ktorý vošiel do platnosti v tomto roku. Znamená to, že Ferrari nevie strieborné šípy predčiť ani pomocou financií, hoci pripomeňme, že vďaka slabým výsledkom v minuloročnom šampionáte bude môcť aspoň intenzívnejšie vyvíjať vo veternom tuneli.

Za účelom znižovania výdavkov sa Ferrari rozhodlo presunúť časť zamestnancov do Haasu, ktorý bude mať v Maranelle dokonca aj svoju vlastnú budovu. “Nedávno sme videli, že sa napríklad Simone Resta presunul do Haasu na dôležitú pozíciu. A on nie je jediný, kto prejde do Haasu.”

“Presunie sa tam i pár ďalších inžinierov, čím zmenšíme našu organizáciu. Potrebujeme to kvôli rozpočtovému stropu, ale zároveň posilníme tím nášho zákazníka. Povedal by som, že budeme partnerské tímy,” povedal na začiatku mesiaca Binotto.

Hneď však odmietol, že by takýmto spôsobom chcelo Ferrari obchádzať rozpočtový strop. “Títo ľudia budú v Maranelle, no v úplne inej budove ako Scuderia Ferrari. Nebudú mať prístup do budovy Scuderie. Budú oddelení, a tak to zostane. Haas je nezávislý tím.”

Súvisiace články

Diskusia