logo F1online.skF1online.sk

McLaren prehajdákal šesť desatín. Norris skúma, prečo tak spomalil

Lando Norris
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 18:40

Maďarská kvalifikácia mala z pohľadu McLarenu pripomínať prechádzku ružovou záhradou, no v samom závere sa zmenila na prechod nepriepustnou džungľou. Postup papájového tímu sa dramaticky spomalil a ani jeden z jeho jazdcov nemal odpoveď na otázku, čo presne to spôsobilo a prečo bol britský tím v tretej časti o toľko pomalší ako v Q2.

Keby Oscar Piastri poskladal ideálne kolo zo svojej kvalifikácie, zajazdil by čas 1:14,743. Výsledky by zodpovedali očakávaniam z tréningov, v ktorých bol McLaren jasne najrýchlejší. Napokon však Piastri s Norrisom zaostali za týmto ideálnym kolom o neuveriteľných šesť desatín sekundy a pole position tým odovzdali Charlesovi Leclercovi.

Zdá sa, že v tom má prsty počasie. Od začiatku kvalifikácie klesla teplota trate o 16 °C a zmenil sa vietor. Azda aj preto sa medzi Q2 a Q3 nikto s výnimkou Charlesa Leclerca nedokázal zlepšiť. McLaren však na to doplatil viac.

“Neviem, prečo to malo na nás oveľa väčší vplyv než na ostatných. Spomalili sme o šesť desatín,” pokrútil hlavou Lando Norris. “V druhej časti sme zajazdili čas 1:14,8 a bolo to ľahké, pohodové kolo. Mal som pocit, že s dokonalým kolom by sme mohli byť ešte o dve-tri desatiny rýchlejší.”

Táto rezerva sa veľmi rýchlo stratila. “V tretej časti sme vyrazili na trať a bol z toho hrozný čas 1:15,4. Hovoril som si, čo sa tu, dopekla, deje? Vietor sa celkom zmenil, ale neviem, prečo to malo na nás o toľko väčší vplyv ako na ostatných. To je otázka, ktorú si musíme položiť. Ja nie som ten mozog, ktorému by mala byť položená, ale spýtam sa na to chlapcov, aby som to lepšie pochopil. Prečo to malo na nás taký vplyv? Neviem.”

McLaren bol pritom dokonale pripravený na boj o pole position. Obaja jeho piloti mali dve sady čerstvých softov, čím sa nemohol pochváliť hocikto. Norris však uvažuje, že práve to mohlo v prvom kole negatívne vplývať na ich sebadôveru, navyše ani jeden nemohol tak riskovať ako Leclerc, ktorému nejde o majstrovský titul.

“Keďže sme s Oscarom v takej pozícii, v akej sme, v poslednom kole sa nám ťažšie riskovalo. Mohli sme byť azda o desatinu rýchlejší, ale aj o desatinu pomalší, čo by nás posunulo o tri alebo štyri pozície vzad,” upozornil Norris. “Niektorí naši súperi boli v lepšej pozícii. Ako povedal Charles, jazdil na použitých a potom nových pneumatikách. Na novej zmesi sa do toho viac oprel. Myslím si, že mňa s Oscarom to prvé kolo trochu vystrašilo. Nemali sme hladkú Q3, ale musíme pochopiť, prečo sme utrpeli viac ako ostatní.”

Ak nás mal niekto poraziť, tak Charles

Pred pretekmi treba rátať s istou pravdepodobnosťou dažďa, ale rovnako dobre môže svietiť slnko a rozpáliť trať. McLarenu by tento scenár vyhovoval vzhľadom na vynikajúci manažment pneumatík. Piastri s Norrisom by ho mohli zužitkovať, aby sa dostali pred Leclerca.

V prvom rade však treba zvládnuť sekundy po zhasnutí červených svetiel. “Štart je tu azda najdôležitejší spolu s prvým kolom. Čakajú nás však dlhé preteky a môže pršať, čo zohrá istú rolu. Môžete sa pripravovať, koľko chcete, ale v takýchto pretekoch sa niekedy musíte rozhodovať za pochodu, vyťažiť najviac zo stratégie, pitstopov a prvého kola.”

Verí Norris v zisk víťazstva? “Myslím si, že áno, ale Charles nebol v piatok vôbec ďaleko. Na posledných troch, štyroch až piatich veľkých cenách bol k nám Charles najbližšie v kvalifikáciách aj v pretekoch. Ak nás mal dnes niekto predbehnúť, mal to byť Charles, už v treťom tréningu bol rýchly. Ak nás bude niekto zajtra trápiť, bude to on.”

Súvisiace články

Diskusia