logo F1online.skF1online.sk

Marko: Dúfame, že Mercedes nebude mať opäť o 50 až 70 koní viac

Helmut Marko a Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 09:13

Do štartu novej sezóny nám zostáva osem mesiacov. V marci všetci odkryjú svoje karty a ukážu nám, čo robili nielen počas zimy, ale aj počas celého tohto roka. Verejnosť bude zvedavá najmä na to, či sa naplnia papierové predpoklady a či bude Mercedes skutočne kraľovať. Helmut Marko dúfa, že to nebude pripomínať rok 2014.

Red Bullu v tejto sezóne titul ujde, no má jedno šťastie. Už o rok nás čaká najväčšia zmena v pravidlách v dejinách Formuly 1, čo predstavuje príležitosť aj pre túto rakúsku stajňu a Maxa Verstappena. Otázka však znie, či nové motorové oddelenie červených býkov dokáže konkurovať Mercedesu, Ferrari a Honde. Audi totiž už teraz avizuje, že bude zaostávať.

Vývoj v Red Bulle vedie Ben Hodgkinson. Marko ho označuje za “vynikajúceho chlapíka”, ktorého červení býci ulovili z Mercedesu. “Spaľovací motor je vďaka Benovi Hodgkinsonovi v dobrých rukách.”

“Prešli sme už dlhú cestu a čísla vyzerajú sľubne,” prezradil Helmut Marko v rozhovore pre Krönen Zeitung. V Milton Keynes presne vedia, na čo sa musia pri vývoji sústrediť. “Na pohonnej jednotke sú štyri komponenty, ktoré môžu byť rozhodujúce: spaľovací motor, batéria, palivo a využitie výkonu.”

“Dobré pokroky robíme aj so šasi. Dúfame však, že neuvidíme opakovanie roka 2014, keď mal Mercedes odrazu o 50 až 70 koní viac,” vynorili sa športovému poradcovi bolestivé spomienky na štart predchádzajúcej motorovej éry, v ktorej bol Mercedes absolútnym kráľom.

Je aj na Red Bulle, aby tomu zabránil. Na všetko však nie je sám, keďže s vývojom mu pomáha Ford. Americká automobilka sa do Formuly 1 vrátila po dlhej odmlke a pokúsi sa napodobniť príbeh Hondy, len v ideálnom prípade vynechá problémové obdobie, ktoré zažil japonský dodávateľ s McLarenom.

“Ford je pre nás veľmi dôležitý partner,” zdôrazňuje Marko. “Keďže je to veľká korporácia, má úplne iný prístup k moderným technológiám, napríklad aj k obstarávaniu materiálu. Veľmi úzko spolupracujeme s Fordom na vývoji turba a batérie.”

Súvisiace články

Diskusia