Zmrazenie motorov malo v piatok podporu, ale v pondelok sa stratila, hnevá sa Marko | Magazín F1 - F1online.sk

Zmrazenie motorov malo v piatok podporu, ale v pondelok sa stratila, hnevá sa Marko

Helmut Marko a Christian Horner
zdroj: Red Bull Content Pool

Red Bull chcel mať už tento týždeň jasno v tom, ako bude vyzerať jeho budúcnosť vo Formule 1. V pondelok malo konečne prebehnúť hlasovanie o zmrazení pohonných jednotiek, no napokon z neho nič nebolo. Red Bull bude musieť vyčkať aspoň ďalšie dva týždne.

Továreň z Milton Keynes sa snaží o zmrazenie pohonných jednotiek už od jesene. Celý proces mal vyvrcholiť na začiatku tohto týždňa tým, že na hlasovaní všetci odklepnú úpravu pravidiel. Veci sa však vyvinuli inak.

“Dohoda, ktorá ešte v piatok existovala, bola v pondelok minulosťou,” vysvetlil športový poradca Red Bullu Helmut Marko nahnevane. “Ďalej rokujeme a vyjednávame.”

Šéfovia tímov by sa mali opäť stretnúť dnes, teda v stredu, no nečaká sa, že by preberali pohonné jednotky. Tie by sa mali dostať na pretras až o dva týždne 11. februára, keď zasadne komisia Formuly 1.

Súperi s predloženým návrhom v zásade súhlasia, ušetria vďaka nemu peniaze a majú možnosť skrátiť trvanie aktuálnej éry drahých a komplikovaných motorov. Mercedes, Ferrari a Renault zrejme čas naťahujú úmyselne, aby Red Bullu nedali zbytočne priskoro vydýchnuť.

“To nie je chybná úvaha,” reaguje Marko, ktorému je jasné, že Red Bull musí čím skôr vedieť, ako bude vyzerať rok 2022, aby vedel prispôsobiť vývoj budúcoročného auta podľa toho, či bude mať v monopostoch motory Hondy alebo Renaultu.

Ferrari si má pri rokovaniach klásť ďalšie podmienky. Jednou z nich je, že nové pravidlá začnú platiť už v roku 2025 a nie 2026, a tiež nechce ísť do ničoho “naslepo”. Trvá na tom, že svoj hlas pridá len po nájdení dohody na špecifikácii nových motorových pravidiel.

“Toto je typický štýl Formuly 1, že prebiehajú rokovania na viacerých frontoch,” hovorí Ross Brawn. Podľa neho chce konkurencia využiť, že Red Bull je pod tlakom. “Avšak, ak chcú bezpodmienečne jazdiť, pravidlá hovoria, že pohonnú jednotku dostanú.”

Tím pod vedením Christiana Hornera by bol, prirodzene, oveľa spokojnejší s motorom Hondy ako Renaultu. Nech už je ako chce, rozhodnutie musí prísť čím skôr. “Sme flexibilní a zostávame pozitívne naladení,” doplnil Marko.

Možno vás zaujme

Komentáre