logo F1online.skF1online.sk

Honda vylúčila núdzovú pomoc Red Bullu

Honda, ilustračné
© Getty Images/Red Bull Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 12:00

Red Bull má za sebou mimoriadne úspešné partnerstvo s Hondou. Japonský dodávateľ pohonných jednotiek sa pričinil o zisk štyroch jazdeckých a dvoch konštruktérskych titulov rakúskej stajne, no viac ich tak skoro nepribudne. V sezóne 2025 to na víťazstvo v šampionáte nevyzerá a v roku 2026 si Red Bull bude musieť vystačiť so svojimi motormi. Aj keby Hondu požiadal o núdzové dodávky, japonských agregátov by sa nedočkal.

Červení býci budú v nasledujúcej sezóne jediným výrobcom pohonných jednotiek, ktorého celý vývoj nebude zastrešovať automobilka. Ford mu síce pomôže s viacerými aspektami vývoja, ale ťažiskové úlohy zostanú na inžinieroch z Milton Keynes.

Napriek tomu, že verejnosť nemá žiadne konkrétne dôkazy o problémoch na motorovom oddelení Red Bullu, časových sklzoch či nedostatočnej výkonnosti, stále sa špekuluje o motoroch z Milton Keynes. Aj preto sa objavili dohady o tom, či by sa Red Bull mohol “zachrániť” tým, že by núdzovo požiadal Hondu o dodávky motorov aj na rok 2026 a akési predĺženie partnerstva. Červení býci by získali rok navyše a ak by sa motory Hondy ukázali ako konkurencieschopné, možno by pri nich aj zostali.

Kodži Watanabe, šéf Honda Racing Corporation, však túto možnosť kategoricky vylúčil. Red Bull si bude musieť vystačiť s tým, čo má. “Toto vonkoncom nie je možné,” povedal na margo toho, či by Red Bull mohol v roku 2026 jazdiť s motormi od Hondy. “Aj keby nás požiadali, aby sme to spravili, bolo by už príliš neskoro, aby sme to stihli do roku 2026. Šance sú nulové.”

S takýmto krokom by napokon zrejme musel súhlasiť aj Aston Martin, ktorý bude od nasledujúceho roka továrenským tímom a exkluzívnym partnerom Hondy vo Formule 1. Britská stajňa sa na túto spoluprácu teší a verí, že vďaka výhodám plynúcim zo statusu továrenského tímu sa dostane bližšie k svojmu cieľu, ktorým je titul.

Honda a Aston Martin intenzívne spolupracujú na vývoji pohonnej jednotky a jej integrácii do šasi. Watanabe je s priebehom prác spokojný aj vzhľadom na to, že vývoj sa pomaly posúva do testovacej fázy. “Samozrejme, toto je ešte pohonná jednotka na testovanie, nejde o konečnú špecifikáciu. Kombinujeme najnovšie verzie počas testovacej fázy a testujeme ich vo Veľkej Británii a v Japonsku.”

“Tieto testy však nerobíme súčasne. Keď testujeme v Japonsku, testujeme len v Japonsku. Netestujeme však len veci, ale aj ľudí, ktorí na nich pracujú, zamestnancov HRC a zamestnancov Aston Martinu. Máme za sebou už niekoľko previerok,” prezradil japonský manažér. “Prevodovky z dielne Aston Martinu sa už blížia ku konečnej špecifikácii, a budeme testovať aj tie.”

Súvisiace články

Diskusia