Norris bagatelizuje efekt nového zavesenia: Je to skôr o mojej tvrdej práci

Lando Norris sa v posledných týždňoch dostal do formy, čo výrazne zdramatizovalo situáciu v Pohári jazdcov. Piloti McLarenu sú z bodového pohľadu takmer na jednej úrovni, a to je skvelá správa pre všetkých fanúšikov napínavých bojov o titul. Čo však prispelo k tejto vyrovnanosti? Podľa Landa Norrisa to ani zďaleka nie je o nových závesoch.
McLaren predstavil nové predné zavesenie v Kanade a už o dva týždne neskôr sa Lando Norris radoval z rakúskej pole position a rakúskeho víťazstva. V Silverstone si na konto pripísal ďalší triumf, keď na jednej strane vyťažil z penalizácie pre Oscara Piastriho, no na druhej strane mu dokázal byť vyrovnaným súperom.
Vedenie tímu pred pár dňami hovorilo o svojom presvedčení, že nové závesy odstránili Norrisove problémy. Britský pretekár teraz lepšie cíti správanie prednej nápravy, dokáže lepšie odhadnúť, kedy sú pneumatiky na hrane a hrozí strata priľnavosti.
Podľa Landa Norrisa je však okolo predných závesov prehnane veľké haló. “Vy zniete ešte pozitívnejšie ako ja,” pousmial sa v Silverstone, keď sa ho novinári spýtali na balíček vylepšení. “Mohlo to byť aj horšie… Ľudia o tom hovoria asi až príliš. To je môj úprimný názor. Je možné, že mi to pomáha a keď hovorím, že mi to pomáha, môžu to byť stotinky alebo tisícinky, to neviem. Nie je možné vyjadriť to číselne.”
Britský pretekár uznal, že zavesenie mu mohlo pomôcť, ale nechce mu pripísať zásluhy za víťazstvá z posledných dvoch víkendov. “Ako som povedal v predchádzajúcich rozhovoroch, tím veril, že mi to poskytne lepší pocit a ja som šiel do toho. Verím tímu a jeho presvedčeniu, že by to mohlo pomôcť. Nie je to garancia, ale mohlo. To je všetko.”
Norris oveľa radšej pripisuje zásluhy svojej tvrdej práci. Už od začiatku sezóny sa snažil vyriešiť svoje problémy v kvalifikáciách, no dlho sa mu to nedarilo. Verí, že teraz to konečne prelomil a Piastrimu bude vyrovnaným protivníkom aj v sobotu.
“Áno, odvtedy som vyhral dva preteky. V Kanade som bol skutočne rýchly, no nepoviem, že ide len o to,” pokračoval v téme nových predných závesov. “Väčší podiel chcem pripísať mojej tvrdej práci, ktorú som odviedol mimo okruhov s mojím tímom a ľuďmi okolo seba. Oveľa väčší podiel pripisujem tomu ako nejakým úpravám zavesenia.”
“Na druhej strane by som mohol povedať, že podľa mňa by som dosiahol to isté aj bez neho a mohol by som sa vrátiť k staršej špecifikácii,” uvedomuje si Norris, že takýto experiment by ľahko potvrdil alebo vyvrátil jeho dojmy. “Takže neviem.”
V Belgicku odpoveď na túto otázku nedostaneme, keďže nás čaká šprintový víkend, ale v Maďarsku by sa mohol nájsť dostatok priestoru na ďalšie testy. “Dúfam, že jedného dňa budeme môcť spraviť porovnávacie testy. Počas posledných veľkých cien som mal dobré pocity, ale podľa mňa pramení skôr z mojej práce, keď som sa snažil získať lepší pocit a odstrániť jeho nedostatok v istých oblastiach, nie až tak z vylepšení auta.”
Norris napokon podotkol, že tímu rozhodne nechce uberať zásluhy. Monopost je podľa neho rýchlejší po predstavení noviniek. “Auto sme zlepšili. Minulý víkend sme nasadili novinky, ktoré nám pomáhajú. Vyhrali sme tu o 30 sekúnd. Pred týždňom sme zvíťazili o 20 sekúnd, takže auto je ozaj dobré. Chcem to pripísať najmä mojej tvrdej práci, ale ide o kombináciu oboch faktorov.”