Mekies má všetko potrebné, odkazuje Marko


Red Bull Racing stojí na prahu novej kapitoly. Rakúsky tím má po dvadsiatich rokoch nového šéfa, hoci treba povedať, že Christian Horner nie je ani zďaleka jediný nesmierne dôležitý človek, ktorý opustil tím v poslednom období. Kým všetci odchádzajú, Helmut Marko zostáva a teraz bude sprevádzať v tíme nového šéfa Laurenta Mekiesa.
V roku 2022 nás navždy opustil Dietrich Mateschitz. Tento smutný deň v histórii tímu Red Bull Racing mal podľa všetkého obrovské následky. Po najúspešnejšej sezóne v dejinách F1 v roku 2023 sa impérium začalo postupne rozpadať. Odišli Adrian Newey, Jonathan Wheatley a ďalší. Výkonnosť tímu sa postupne zhoršovalo a vedenie rakúskej firmy napokon odvolalo šéfa Christiana Hornera.
Helmut Marko to všetko sledoval a zostáva v úlohe poradcu Red Bullu. S touto značkou je nerozlučne spätý už od 90. rokov, pomáhal Dietrichovi Mateschitzovi s kúpou stajne Jaguar Racing a pracoval ako jeho pravá ruka. S tímom zostane pevne spojený aj po odvolaní Christiana Hornera.
„V Belgicku začne nová kapitola v histórii Red Bull Racing a Racing Bulls – s Laurentom Mekiesom ako šéfom Red Bullu a Alanom Permanom ako šéfom Racing Bulls,“ napísal Helmut Marko vo svojom stĺpčeku na stránkach Speedweeku.
„Alan bol logická voľba, keďže doteraz pôsobil ako športový riaditeľ Racing Bulls, pretože sme nechceli priviesť niekoho zvonku. V podstate sme rozšírili jeho doterajšiu rolu. Laurent bol z rovnakých dôvodov jednoznačná voľba. Bol povýšený zvnútra ako človek s obrovskými skúsenosťami. Jeho rôznorodé funkcie, vrátane pôsobenia vo FIA a Ferrari, znamenajú, že má všetko potrebné, aby mohol odborne viesť špičkový tím,“ myslí si Marko.
Nový šéf, staré problémy, tak by sa dala zhodnotiť súčasná situácia Red Bullu. Horner je preč, ale to neznamená, že auto sa ako lusknutím prsta zlepší. Jednou z najväčších výziev nového šéfa bude zapracovanie druhého jazdca, keďže výsledky Júkiho Cunodu sú žalostné, čo sa podpisuje aj na jeho psychickej pohode.
„Júki Cunoda sa trápil počas niektorých víkendov, ale už v Anglicku sme zaznamenali vzostupnú krivku,“ napísal prekvapivo Marko. „Strata na Maxa bola počas väčšiny voľných tréningov menšia než dovtedy a v Silverstone sa mu podarilo kvalifikovať na jedenástom mieste.“
„S Júkim sme viedli intenzívne rozhovory a spolupracuje aj so športovými psychológmi. Žiaľ, rovnako ako Max, nemal v pretekoch žiadnu šancu s takým zadným krídlom. Vidíme však zlepšenie a sme optimistickí, že tieto slová sa čoskoro odzrkadlia na bodových ziskoch,“ dodal Marko.