Testy sa uskutočnia 12. až 14. marca, Domenicali uvažuje aj o rotujúcom podujatí
Postupne sa nám odhaľujú ďalšie a ďalšie čriepky sezóny 2021, ktorá zrejme bude aj o improvizácii. Kalendár síce (skoro) máme, no nemáme istotu, že sa Formula 1 v daných termínoch do týchto krajín aj dostane. Nový šéf Formuly 1, Stefano Domenicali, prišiel tento týždeň s ďalšími informáciami.
Konečne sme sa dozvedeli termín predsezónnych testov. Už vieme, že sa z Barcelony presunú do Bahrajnu, čo väčšina verejnosti víta, nielen z epidemiologického hľadiska, ale hlavne preto, že podmienky v Bahrajne budú reprezentatívnejšie. Vlani v Barcelone totiž panovala poriadna zima. S odkladom Veľkej ceny Austrálie a posunom štartu sezóny na 28. marec do Bahrajnu, sa posunul aj termín predsezónnych testov. Tie sa teraz už oficiálne uskutočnia v dňoch 12. až 14. marca, teda presne ten víkend, kedy sa podľa pôvodných plánov malo jazdiť v Austrálii.
Zatiaľ stále nevieme, kde sa uskutoční tretie podujatie sezóny. Po prvých pretekoch v Bahrajne bude nasledovať talianska Imola, no kde sa bude jazdiť 2. mája, stále nevieme, hoci špekulácie naznačujú, že dejiskom tretieho podujatia sezóny bude portugalské Portimao.
„Musíme byť dostatočne flexibilní a chápať, že možno v úvode sezóny budeme mať podujatia s prázdnymi tribúnami alebo s obmedzeným počtom divákov,“ povedal Stefano Domenicali. „Chcem však fanúšikov ubezpečiť, že sezónu uskutočníme.“
„Máme pripravené alternatívy v prípade, ak nastanú nepriaznivé okolnosti. Okrem verejne známych skutočností nás však zatiaľ nikto o žiadnom probléme neinformoval. Nemáme dôvod klamať alebo čokoľvek skrývať. Toto je všetko, čo do dnešného dňa vieme, ale tiež vieme, že pandemická situácia sa neustále vyvíja a bude si od nás vyžadovať pripravenosť a flexibilný prístup,“ dodal Domenicali.
Liberty Media v minulosti razila filozofiu neustáleho zvyšovania počtu veľkých cien. Nový kormidelník tohto športu však akoby odmietal nadviazať na rétoriku svojho predchodcu. Otvorene pripúšťa možnosť počet veľkých cien znižovať a hovorí i o myšlienke tzv. rotujúceho podujatia, kedy by sa každý rok vyhradilo jedno alebo dve miesta v kalendári pre okruhy, ktoré v ňom nemajú stále miesto.
„Číslo 23 je pre nás nepochybne veľmi dôležité. Niektorí hovoria, že je to veľa, iní že to nie je problém. Povedal by som, že sa tento problém vyrieši sám a záležať bude od toho, či dokážeme priniesť kvalitný produkt. Môže nastať situácia, kedy rozhodneme o znížení počtu pretekov, možno mať možnosť podujatia rotovať,“ pripúšťa Domenicali.
„Toto je niečo, čo budeme v tomto roku starostlivo vyhodnocovať a pripravíme sa na dobu, až bude život vo svete opäť v normále.“
Kalendár pre sezónu 2021:
- 28. marec – Veľká cena Bahrajnu
- 18. apríl – Veľká cena Emilia Romagna
- 2. máj – TBC
- 9. mája – Veľká cena Španielska
- 23. mája – Veľká cena Monaka
- 6. júna – Veľká cena Azerbajdžanu
- 13. júna – Veľká cena Kanady
- 27. júna – Veľká cena Francúzska
- 4. júla – Veľká cena Rakúska
- 18. júla – Veľká cena Veľkej Británie
- 1. augusta – Veľká cena Maďarska
- 29. augusta – Veľká cena Belgicka
- 5. septembra – Veľká cena Holandska
- 12. septembra – Veľká cena Talianska
- 26. septembra – Veľká cena Ruska
- 3. októbra – Veľká cena Singapuru
- 10. októbra – Veľká cena Japonska
- 24. októbra – Veľká cena USA
- 31. októbra – Veľká cena Mexika
- 7. novembra – Veľká cena Sao Paula
- 21. novembra – Veľká cena Austrálie
- 5. decembra – Veľká cena Saudskej Arábie
- 12. decembra – Veľká cena Abú Zabí
Pozorne sledujeme aj jednotlivé tímy, ktoré by nám v tomto období mali odhaliť dátum predstavenia nového monopostu. Ako prví sa „pochválili“ v Hinwile, stajňa Alfa Romeo ukáže svetu nový monopost 22. februára v poľskej Varšave. Alpine oznámil, že svoje nové auto predstaví takisto vo februári, dátum však zástupcovia tímu neprezradili.