Udržať auto na trati je tu náročné, hlási Sainz


Aj sobota v Silverstone bude pre pilotov Formuly 1 veľkou výzvou. Okrem ochladenia a hrozby dažďa sa totiž očakáva vietor, ktorý v piatok narobil problémy viacerým tímom. Carlos Sainz zhodnotil, že v niektorých chvíľach mal problém vôbec udržať monopost na trati.
Ak fúka stabilný vietor a jeho smer sa nemení, z pohľadu jazdcov to nepredstavuje veľký problém. Celkom iná situácia nastáva, ak fúka nárazový vietor a mení sa jeho smer, čo bol prípad piatkových tréningov.
“Asi všetci sme mali ľahšie aj ťažšie chvíle. Keď fúka protivietor, z auta máte vynikajúce pocity, no keď fúka zadný vietor, je to nočná mora,” vyhlásil Carlos Sainz. “Udržať auto na trati a byť konzistentný bolo strašne ťažké.”
Každý tím má pred sobotňajším programom predstavu, aké podmienky by mu najviac zahrali do karát. “Najlepší scenár? Myslím si, že chladnejšie počasie nám pomôže, no uvidíme, aký vplyv to bude mať na mäkké pneumatiky. Ako vždy, pracovať s nimi je pre nás ťažké. A vietor? Úprimne, ak tu s vetrom máte trochu šťastia, môžete zajazdiť úžasné kolo, alebo môže byť dosť problematické. Všetci však máme rovnaké podmienky.”
Alex Albon to vnímal podobne ako jeho kolega. Po jedenástom mieste so stratou jednej sekundy na čelo by v sobotu chcel bojovať o postup do tretej časti kvalifikácie, no bude potrebovať pomoc inžinierov.
“Asi sme nemali také tempo, v aké sme dúfali. Musíme zistiť, ako spraviť auto o čosi ľahšie ovládateľným,” poukázal Albon na nevydolovaný potenciál. Správne vyváženie auta sa v Silverstone hľadá ťažko, pretože treba brať do úvahy aj spomínaný vietor.
“S vetrom je to vždy náročné. Vo všeobecnosti v jednotlivých zákrutách bojujete s nedotáčavosťou alebo pretáčavosťou. Silverstone je taký odkrytý okruh, že neviete, do akej miery môžete zatlačiť. V žiadnej zákrute sa necítite dobre, len sa snažíte nájsť balans, ktorý bude v priebehu celého kola najviac konzistentný. V druhom tréningu sme spravili pár dobrých zmien v nastaveniach. Potrebujeme ísť ešte ďalej týmto smerom,” zhodnotil thajsko-britský jazdec.
Williams mal v piatok dosť neštandardný jazdný plán. V prvom tréningu sa okamžite pustil do pretekových simulácií, čo nás však veľmi neprekvapilo. Tím totiž avizoval, že chce poriadne preskúmať správanie monopostu v dlhých stintoch a zistiť, prečo sa Alexovi Albonovi na posledných veľkých cenách tak prehrievalo auto, že musel odstúpiť.
“Dnes sme len postupovali podľa nášho programu, ktorého ťažiskom boli problémy so spoľahlivosťou. Snažíme sa to zlepšiť a dúfame, že v sobotu sa budeme môcť viac orientovať na výkon,” poznamenal Sainz.
Španiel musel po druhom tréningu zamieriť ku komisárom, ktorí ho chceli vypočuť pre jeho nebezpečný návrat na trať. K incidentu došlo len pár sekúnd po tom, čo takmer spôsobil kolíziu s Lewisom Hamiltonom. Napokon mu komisári udelili formálne varovanie.
“Keď zostanete stáť uprostred trate, chcete sa odtiaľ čím skôr pohnúť,” vysvetlil svoj návrat na trať Sainz. “V aute navyše nevidíte nič po stranách. Zostal som stáť vo veľmi čudnej a nešťastnej pozícii. Snažil som sa vrátiť čo najbezpečnejšie, ako bolo možné. Je samozrejmé, že nechcete spôsobiť žiadny incident. Palubné zábery vyzerajú horšie, než aká bola realita. Bolo to v pohode.”
Trompo de Carlos Sainz. pic.twitter.com/EqM3Vaz4S2
— Patootwm (@Patootwm) July 4, 2025