logo F1online.skF1online.sk

Sainz rátal problémy a Albona v kvalifikácii zachraňovala lepiaca páska

Monopost Williamsu v garáži
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:59

Dve poškodené podlahy a lepiaca páska. Albon so Sainzom tentoraz neprenikli do Q3, no obaja na to mali dobrý dôvod. Tradičnú britskú stajňu trápili problémy s technikou aj poškodenia na monoposte, ktoré museli mechanici riešiť takpovediac “na kolene”.

Carlos Sainz vypadol v Q1 už tretíkrát po sebe. Španiel sa snažil prebojovať do ďalšej časti s tromi sadami čerstvých pneumatík, ale zakaždým sa dopustil chyby a svoj čas nedokázal dostatočne zlepšiť.

“Zdá sa, že sme mali dosť poškodenú podlahu. Chýbalo nám množstvo prítlaku a okrem toho sme mali už od začiatku kvalifikácie problémy s brzdami,” vymenúval problémy Carlos Sainz. “Udialo sa nám toho príliš, aby sme na to mohli poriadne zatlačiť na takejto trati, na ktorej potrebujete mať veľa sebadôvery.”

Kvalifikačné tempo tak nestálo za veľa. “Toto je veľmi zvláštny víkend. V dlhých stintoch sme boli rýchli na tvrdších pneumatikách, no na softoch nie sme konkurencieschopní. Musíme to pochopiť a preskúmať dôvody.”

Alex Albon sa dostal do druhej časti kvalifikácie a vybojoval v nej dvanástu priečku. Rovnako ako jeho kolega však bojoval skôr so svojím poškodeným monopostom. Mechanici s ním bojovali tiež, pričom sa vyzbrojili lepiacimi páskami.

“Úprimne? Som veľmi spokojný,” povedal Alex Albon o postupe do Q2. “V Q1 sme poškodili podlahu, keď som bol uprostred svojho meraného kola. V siedmej zákrute som bol široký. Potom sme zadok auta opravovali lepiacou páskou.”

“Potom prišla červená vlajka, a to azda v najmenej vhodný moment. Naše posledné kolo v Q3 sme teda odjazdili na použitých pneumatikách a s poškodenou podlahou. Aj tak sme to vytiahli na dvanáste miesto, takže som spokojný,” zhodnotil thajsko-britský jazdec.

Aká bude nedeľa? Vo Williamse veria, že im pomôže stratégia. “V skutočnosti sme mali dobré pretekové tempo, ktoré korešponduje s naším kvalifikačným výsledkom, ba azda sme od toho o čosi rýchlejší. Máme aj dobré možnosti z pohľadu pneumatík, keďže sme si odložili viac mediumiek.”

Súvisiace články

Diskusia