logo F1online.skF1online.sk

Nemáme stratu tri desatiny, ubezpečuje po piatku Marko

Max Verstappen
© Philip Platzer / Red Bull Ring
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 00:53

Do Rakúska priviezli vylepšenia najbližší prenasledovatelia McLarenu, ktorý neprináša žiadne výkonnostné upgrady. Britský tím sa opäť pohráva s dizajnom predného i zadného zavesenia a delí nové diely medzi oboch pilotov, ale táto zmena nemá priniesť čas na kolo, „iba“ sebadôveru v kokpite. Už v Kanade sme videli, že piloti zvolili iný prístup a tento trend pokračuje aj v Rakúsku. Avšak bez ohľadu na vylepšenia, papájový tím sa zdá byť jasne vpredu, hoci podľa Helmuta Marka nie je tak ďaleko, ako to vyzerá.

Aj Red Bull priviezol do Rakúska vylepšené diely. Inžinieri nasadili nový okraj podlahy, ktorý sa nápadne podobá na riešenie Ferrari. V tomto stupni vývoja súčasnej generácie monopostov však môžeme len ťažko očakávať upgrady, ktoré tímom a pilotom prinesú celé desatiny.

Piatkové tréningy v Rakúsku naznačili, že McLaren si naďalej udržiava komfortný náskok pred súpermi. Ich najbližším prenasledovateľom bol Max Verstappen so stratou troch desatín. V Red Bulle však veria, že ich manko je o niečo nižšie. „Najdôležitejší záver znie, že sme sa k McLarenu trochu priblížili, ale stále sú favorit,“ povedal po piatku Helmut Marko.

„Uvidíme, či do zajtra niečo nájdeme. Štyri až päť áut sa pohybuje v rozmedzí niekoľkých stotín sekundy, hoci dnes boli teploty pomerne nízke. Predpoveď na sobotu hovorí, že bude oveľa teplejšie. Nechajme sa prekvapiť, čo to prinesie,“ dodal poradca Red Bullu.

Jeho tím patril k mnohým ďalším, ktoré si do Rakúska naplánovali vylepšenia. Aj keď v Milton Keynes po piatku vyjadrili predbežnú spokojnosť s ich fungovaním, ako sme uviedli, tieto upgrady len ťažko prinesú zisky niekoľko desatín sekundy. „V princípe sa dá povedať, že naplnili očakávania. Aj keď to nie je veľký krok vpred, tento smer nám dáva nádej,“ skonštatoval Marko.

Júki Cunoda sa v Kanade potešil, že po nehode a zničení monopostu v Imole konečne jazdil s rovnakou špecifikáciou ako Max Verstappen, ale dlho si ju neužil. Nové kraje podlahy totiž má na Red Bull Ringu k dispozícii iba jeho tímový kolega. Cunoda sa dočká až v Silverstone.

„Domnievame sa, že skutočná strata na McLaren nie sú tri desatiny. Ak odrátame rozdiel v množstve paliva, myslíme si, že strácame menej, ale stále sme pozadu, to je jasné,“ skonštatoval Marko.

„V pretekových simuláciách sme konkurencieschopní, ale v nedeľu bude všetko o tom, ako čo najdlhšie udržať pneumatiky pri živote,“ dodal Marko, ktorý na záver priznal, že „teoreticky“ by mali McLarenu pomôcť vyššie teploty, keďže obvykle platí, že čím teplejšie, tým lepšie pre stajňu z Wokingu.

Súvisiace články

Diskusia