Ferrari, Red Bull a Mercedes chystajú veľké balíky vylepšení, avizujú médiá


V minulom roku sme sa uprostred sezóny dočkali prudkého obratu v rozložení síl. Red Bull začal rok dominantne, ale v lete prevzal opraty McLaren. Dočkáme sa v tejto sezóne niečoho podobného? Ak áno, podujatia v Rakúsku a Británii sú posledná príležitosť.
Po návrate z Kanady nás pred letnou prestávkou čaká šnúra európskych pretekov. Inžinieri tímov sa čoraz intenzívnejšie zaoberajú novými pravidlami a ich sústredenie smeruje do novej sezóny. V nasledujúcich týždňoch očakávame nasadenie posledných väčších zmien.
Podľa mediálnych informácií sa ich aj dočkáme. Nové zadné zavesenie a s ním súvisiace aerodynamické zmeny chystá Ferrari – šéf tímu Frédéric Vasseur potvrdil niekoľko zmien v priebehu nasledujúcich týždňov – a nezaostávajú ani Red Bull a Mercedes. Oba tieto tímy by do Rakúska mali priviezť vylepšenia.
„Ešte pred Silverstone nasadíme vylepšenia a ďalšie pravdepodobne prídu o niečo neskôr,“ potvrdil v Kanade Frédéric Vasseur a veľmi podobne sa vyjadril aj jeho pilot Lewis Hamilton. Tento tím však nebude zďaleka jediný, ktorý sa chystá posilňovať. V Rakúsku má mať nové diely aj domáci Red Bull.
„Ferrari plánuje predstaviť rozsiahly balík vylepšení, pričom nová podlaha je naplánovaná na Rakúsko a upravená geometria zadného zavesenia na Silverstone. Objavujú sa však špekulácie, že Ferrari by mohlo urýchliť svoje plány a nasadiť obe vylepšenia súčasne už tento víkend,“ píše portál RacingNews365.com.
„Úpravy Red Bullu pripravované na domáce preteky zahŕňajú zmeny podlahy, krídel a vnútorných častí predného zavesenia. Zdroj z Milton Keynes naznačuje, že tieto zmeny sú v skutočnosti optimalizované skôr pre Silverstone než pre Rakúsko,“ dodal RN365.com.
Holandský portál dodáva, že balík vylepšení v Británii bude pre Red Bull posledný v sezóne a predstavuje teda poslednú nádej na zdramatizovanie tohto ročníka. Pre Ferrari to platí podobne. Súboj v Pohári konštruktérov už je zrejme definitívne rozhodnutý, ale keby sa trojici prenasledovateľov podarilo výkonnostne vyrovnať McLaren, bodové straty Landa Norrisa a Oscara Piastriho by sa mohli zvýšiť a poriadne zamiešať kartami.
Nasadenie nových dielov signalizuje aj Mercedes. Tento tím má za sebou veľmi pozitívny víkend v Kanade. Spokojnosť vyjadril aj zástupca technického riaditeľa Simone Resta, podľa ktorého monopost W16 predviedol v Kanade napriek horúcim podmienkam lepšiu prácu s pneumatikami.
Inžinieri priviezli do Kanady niektoré vylepšenia a v zmenách budú podľa Taliana pokračovať aj nasledujúci víkend. „V Imole a Španielsku sme sa niečo naučili o charakteristikách nášho auta a budeme pokračovať v učení. Samozrejme, máme pripravené nové diely, ktoré nasadíme v nasledujúcich niekoľkých pretekoch a pomôžu nám zlepšiť výkonnosť. Uvidíme, ako to bude vyzerať v Rakúsku,“ uviedol Resta.