Alonso: Pneumatiky vám poskytnú maximálny výkon len na jedno alebo dve kolá


Práca s pneumatikami na okruhu v Kanade je pre väčšinu tímov zatiaľ záhadou. Aston Martin sa v piatok zaradil medzi tie tímy, ktorým sa to darilo o čosi viac. Fernando Alonso však upozorňuje, že v kvalifikácii to bude s “čiernym zlatom” Formuly 1 problematické.
Dvojnásobný majster sveta v službách Aston Martinu zajazdil piaty najrýchlejší čas a po odjazdení 31 kôl stratil 0,335 sekundy. Jeho tímový kolega do diania v druhom tréningu prakticky nezasiahol, keďže si zničil monopost už v prvom ostrom kole.
Fernando Alonso hovoril o spokojnosti, ale upozorňoval pred prehnaným optimizmom. “Ťažko povedať, táto trať je vždy záhadná. Z nášho pohľadu to bolo dobré a z auta som mal fajn pocit, ale poskladať celé kolo na tejto trati nie je jednoduché. Musíte sa o to veľakrát pokúsiť, niekedy spravíte chybu v prvej zákrute, inokedy v poslednej. Musíte využívať výbehové zóny. Poskladať to je vždy náročné a v sobotu to bude rovnaké. Musíme byť koncentrovaní a mať aj kus šťastia.”
Jazdci budú potrebovať šťastie aj s premávkou, ktorá predstavuje na pomerne krátkom okruhu problém. Znásobuje ho fakt, že piloti potrebujú viac kôl na to, aby pripravili svoje gumy. “Zdá sa, že aj pneumatiky potrebujú pár kôl na to, aby sa dostali na prevádzkové teploty. Keď sú zohriate, tak sa začnú drobiť, takže máte len jedno alebo dve kolá s plným výkonom. Zajtra to bude rovnaké a dosť zaujímavé.”
Aston Martin stavil v druhom tréningu na dosť neštandardnú stratégiu. Len Fernando Alonso mohol zbierať dáta, no napriek tomu mu stajňa nenasadila žiadne stredne tvrdé či tvrdé pneumatiky. Okrem toho, že inžinierom chýbajú údaje z druhého monopostu, majú pomerne jednostranné informácie aj z hľadiska práce s pneumatikami.
Chystá sa Aston Martin použiť v kvalifikácii mediumky a hardy a v piatok si ich len šetril? Budú tieto zmesi lepšie? “My nevieme. Prvé dva tréningy sú však tie najmenej dôležité časti víkendu,” naznačuje Alonso, že to tak skutočne môže dopadnúť. “Na trati je čoraz lepšia priľnavosť, je to vlastne mestský okruh, takže evolúcia trate je značná. V treťom tréningu sa chceme pustiť do riadnych testov.”
Lance Stroll v druhom tréningu neodjazdil ani dve celé kolá. Zničený monopost musel odstaviť za bariérou. Pred domácimi fanúšikmi sa veľmi nepredviedol, no v sobotu by si chcel napraviť chuť. Pozitívne je, že ho podľa vlastných slov už vôbec netrápi bolesť zápästia.
“Auto bolo skrátka trochu nedotáčavé a dotkol som sa bariéry,” v skratke opísal svoju nehodu Lance Stroll. “Uvidíme, ako sa nám bude dariť zajtra. Čaká nás nový deň. Ťažko povedať [ako je na tom auto], keďže som odjazdil len jedno kolo, ale zresetujeme sa a zajtra to skúsime zas.”