logo F1online.sk

Podľa Mekiesa predstavujú nové pneumatiky významnú premennú pre rok 2021

Laurent Mekies
© Scuderia Ferrari Press Office
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík2. 1. 2021

Po dvoch sezónach s rovnakou špecifikáciou pneumatík budeme v budúcom roku svedkami príchodu novej. Pôvodne sme mali s tými istými gumami jazdiť aj tretí rok, no Pirelli napokon zmenilo názor. Spolu s úpravou aerodynamiky tak bude tých zmien v roku 2021 trochu viac, než sme si na začiatku „koronasezóny“ mysleli.

Pirelli pôvodne uvažovalo o ponechaní týchto pneumatík aj pre rok 2021, teda tretiu sezónu po sebe. Niektoré problémy (najmä defekty v Británii) však primäli talianskeho výrobcu názor zmeniť. Ako to už býva, aj tieto gumy podrobili tímy a jazdci kritike, na rozdiel od minulého roka sa im však ich nasadeniu zabrániť nepodarilo. Nové pneumatiky majú za cieľ najmä zvýšenie bezpečnosti, budú robustnejšie a o čosi pomalšie.

Síce sa o tom hovorí málo, no nové gumy spolu s novými pravidlami sa môžu postarať o drobnú zmenu v rovnováhe síl v roku 2021. Podľa športového riaditeľa Ferrari, Laurenta Mekiesa, budú nové pneumatiky zásadnejšou zmenou, než sa na prvý pohľad zdá.

„Tieto pneumatiky sú zamerané na zvýšenie bezpečnosti,“ povedal Mekies, ktorého cituje Motorsport.com. „Všetci chceme viac bezpečnosti, všetci na to chceme maximálne tlačiť bez obáv o bezpečnosť gúm. Na druhú stranu to bude znamenať menej priľnavosti, menej priľnavosti radi nemáme, no je to cena, ktorú musíme zaplatiť. To je podľa mňa v poriadku.“

„Prinášajú so sebou však aj nejaké problémy, áno majú menej gripu, no takisto menia balans v prejazde zákrutou, čo so sebou pred zimnou prestávkou prináša trochu bolehlav pokiaľ ide o to, ako sa s tým najlepšie vysporiadať.“

Niektorí piloti počas ich testovania poukázali na viacero vlastností nových gúm. Prvou bola ich vyššia nedotáčavosť v porovnaní s predchodcami a Pirelli takisto vyčítali skutočnosť, že sa dodávateľ pneumatík nedokázal vysporiadať s ich prehrievaním. Hlavnou úlohou tímov počas zimy tak nebude len sa čo najlepšie pripraviť na upravené pravidlá, ale takisto autá pozmeniť tak, aby čo najviac vyhovovali novým gumám.

„Nie je to len o menšom prítlaku, tieto gumy majú celkovo dosť odlišnú charakteristiku. Je to veľká otázka, ako našim jazdcom čo najviac pomôcť pri riešení tohto problému. V rovnici menom rovnováha síl v budúcom roku to je podľa mňa úplne nová premenná,“ dodal Mekies.

Súvisiace články