Mercedes nevylučuje pôsobenie v iných sériách


Mercedes patrí medzi tímy, ktoré najviac doplatia na zavedenie rozpočtového stropu. Pôvodne sa hovorilo o tom, že stajne budú môcť v budúcom roku minúť 175 miliónov dolárov, ale nakoniec je z toho len 145 miliónov a o rok neskôr to už bude iba 135 miliónov.
V konečnom dôsledku to znamená, že niektoré zoskupenia budú musieť prepustiť zamestnancov, prípadne ich preveliť na iné projekty. Takto uvažuje aj Mercedes, ktorý by sa teoreticky mohol pustiť aj do niektorej ďalšej série. Bude na to mať voľné kapacity a kvalitných zamestnancov.
„V prvom rade žijeme vo finančnej realite, ktorá je celkom iná, ako bola pred COVIDom,“ uviedol športový šéf Mercedesu Toto Wolff počas rozhovoru s novinármi. „Akceptovali sme nižší rozpočtový strop a súčasne je nevyhnutné, aby úspešné franšízy F1 zarábali a nie prerábali.“
„Z nášho pohľadu je to aj cesta vedúca k tomu, že Daimler bude na jednej strane ťažiť športové a marketingové výhody tejto platformy, ale na druhej strane bude všetko nákladovo čo najviac neutrálne. Myslím si, že práve preto potrebujeme podporovať rozpočtový strop.“
Rakúšan vzápätí pripomenul, že v prípade jeho tímu sa to postará o nutnosť nového prístupu k veciam a nových spôsobov využitia personálu. „Máme veľmi silné oddelenie, ktoré sa volá Mercedes Benz Applied Science, kde pracujeme pre klientov zaujímajúcich sa o ‚high performance‘ a kde ponúkame naše služby…“
„Ale kto vie? Možno sa budeme musieť poobzerať aj po iných pretekárskych kategóriách, aby sme súčasné zdroje, ľudské zdroje a duševné vlastníctvo udržali pod hlavičkou Mercedesu,“ vysvetlil Wolff, ktorý vzápätí opäť raz odmietol úvahy o odchode Mercedesu z Formuly 1.
Sám má pocit, že tieto správy sa objavujú neprestajne, ale netýkajú sa len Mercedesu. „Keď otvoríte ktorýkoľvek časopis, prípadne noviny, tak sa tam píše o Volkswagene, Renaulte, Fiate alebo Daimleri. Nuž a vlastne celkom chápem, že naša športová platforma je spochybňovaná.“
„My však toto nevnímame len ako marketingovú platformu, ktorá generuje marketingové doláre, ale vnímame ju ako určitý spôsob tréningu. Využívame technologický transfer, vďaka ktorému prúdia veci z F1 do sériovej výroby a v rámci Daimleru to nikto nekritizuje,“ dodal Toto Wolff, podľa ktorého majú všetky špekulácie o konci Mercedesu jediného spoločného menovateľa: „Niekto chce mať pútavé titulky a možno viac klikov.“
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff