V Red Bulle nechápu prudký prepad: Dúfali sme v prvý rad, priznáva Marko


Po vydarenom víkende v Imole boli fanúšikovia Formuly 1 zvedaví, čo minulotýždňové výsledky znamenajú pre celkové rozloženie síl na štartovom rošte. Samozrejme, Monako nie je reprezentatívna trať, ale strata sedem desatín, ktorú mal Max Verstappen v Q3, je príliš vysoká, aby sa dala vysvetliť charakterom okruhu. Aj poradca Red Bullu Helmut Marko priznal, že tím nepríjemne prekvapil výsledný rozdiel.
Spomínate si, akú katastrofálnu formu mala stajňa z Milton Keynes v Bahrajne? Vedzte, že v Monaku bola strata Maxa Verstappena na pole position ešte o jeden a pol desatiny väčšia. S Red Bullom to pritom nevyzeralo nijak zle a ešte na konci tretieho tréningu patril minimálne do širšieho okruhu favoritov. Štvrté miesto – po penalizácii Lewisa Hamiltona – je teda lepší výsledok, než by sme vzhľadom na stratu očakávali.
„Ani my sami celkom nevieme,“ odpovedal Helmut Marko na otázku nemeckej Sky, ako je možné, že Red Bull odrazu stratil tempo. „Jednoducho sme v rozhodujúcom momente nemali potrebný grip. Auto sa kĺzalo čoraz viac, najmä v treťom sektore.“
Ešte v treťom tréningu to pritom vyzeralo pomerne sľubne. Neobstojí teda argument, že by tímu nevyšli zmeny, ktoré vykonali v noci. Naopak, v sobotu dopoludní bol monopost RB21 možno najkonkurencieschopnejší za celý víkend, ale nakoniec bol so stratou siedmich desatín ďaleko za najlepšími.
„Po treťom tréningu sme v skutočnosti dúfali v umiestnenie v prvom rade alebo na treťom mieste. Výsledný rozdiel však bol očividný. Na dosiahnutie najlepších časov sme jednoducho nemali,“ priznal Marko.
Tomu nezdvihol náladu ani Júki Cunoda. Ten sa zahrabáva do čoraz hlbšieho bahna a prejavuje sa to aj na jeho ponurejšom výraze v tvári. Aj keď to znie neuveriteľne, od jeho prestupu do Red Bullu je jeho kvalifikačné porovnanie s Liamom Lawsonom vyrovnané 3:3. Novozélandský pretekár sa pritom dosť trápil.
Japonský mladík navyše nemal k dispozícii najnovší balík. Vylepšenia totiž zničil pri nehode v Imole a tím nestihol vyrobiť nové diely. „V Imole sme mali vylepšenia len pre dve autá a on pri nehode zničil celú štruktúru monopostu,“ vysvetlil Marko.
„Museli sme ho vrátiť na staré nastavenie. Max má prioritu celého tímu, ale za taký krátky čas nedokážete zrýchliť výrobu do takej miery, aby ste pripravili diely pre obe autá,“ dodal poradca Red Bullu.