logo F1online.sk

Vasseur nemá odpoveď na otázku, prečo šiel Schumacher práve do Haasu

Kimi Räikkönen a Mick Schumacher
© Twitter/Alfa Romeo Racing
Milan Kubala
Milan Kubala21. 12. 2020

Kto by nechcel vidieť Micka Schumachera v Alfe Romeo po boku Kimiho Räikkönena? Fanúšikovia sa už na túto dvojicu začali tešiť, no napokon Alfa Romeo potvrdila, že pre rok 2021 svojich jazdcov meniť nebude a Schumachera v tíme neprivíta. Šéf Alfy Romeo hovorí, že dôvod nepozná.

Keď sa Mick Schumacher pripravoval na svoje debutové predstavenie v monoposte F1 na Nürburgringu, bol pripravený sadnúť si práve do Alfy Romeo. O túto šancu napokon kvôli počasiu prišiel, ale bol to jeden z náznakov, že Ferrari ho chce umiestniť do tímu z Hinwilu. O necelé tri týždne však už bolo všetko inak; Alfa Romeo potvrdila Räikkönena a Giovinazziho.

“To ste ma zaskočili, neviem!” reagoval Frédéric Vasseur na otázku švajčiarskeho Blicku, ktorý chcel vedieť, prečo je Mick Schumacher v Haase a nie v Alfe Romeo. “Možno Ferrari dávalo väčší zmysel poslať Micka do Haasu a Giovinazziho nechať u nás. Kvôli stabilite tímu.”

Partnerstvo Ferrari a Haasu sa očividne upevnilo. Zakrátko sme sa totižto dozvedeli o ďalšej novinke; Haas posilní konštruktér Ferrari Simone Resta, ktorý ešte pred rokom pracoval pre Alfu Romeo.

Je to kvôli Mickovi? “Prepáčte, ale to je ďalšia veľmi ťažká otázka. V živote sa niekedy dejú zvláštne veci,” tajomne vyhlásil 52-ročný Francúz, ktorý už nevylučuje ani možnosť, že postupom času by sa spolupráca Alfy Romeo a Ferrari mohla rozviazať.

“Sme zaviazaní Ferrari do konca sezóny 2021,” ozrejmuje. “Potom sa budeme musieť na všetko opäť pozrieť, pretože nasledujúci kontrakt bude trvať od roku 2022 až do roku 2026, to už bude s novými autami.”

Bude to s Ferrari? “To sa nedá s určitosťou povedať. Je to ako manželstvo. Nikto vám nevie garantovať, že až do smrti budete tvoriť pár s jednou ženou. V partnerskom zväzku musíte rátať so vzostupmi a pádmi. Musíme sa teda sami seba spýtať — čo bude pre nás najlepšie? Doteraz bolo Ferrari po väčšinu času dobrým partnerom.”

Vasseura a jeho družinu tento rok trápili predovšetkým problémy s výkonom pohonnej jednotky, ktorú dodávalo Maranello. Po otázke, či najväčším vinníkom prepadu bol práve motor, sa Vasseur neponáhľal s tým, aby sa Ferrari zastával. “To je vaša interpretácia, ale nemôžem vám veľmi protirečiť.”

Isté problémy mala Alfa Romeo aj kvôli aerodynamike, no vyzeralo to tak, akoby 80 percent problémov spôsobila kríza v Maranelle. “Neviem, koľko to bolo percent. Ale v porovnaní s našimi súpermi sme stratili 0,3 až 0,4 sekundy na kolo.”

“V druhej polovici roka sa ukázalo, v akých problémoch sa Taliani ocitli. Bojovali sme proti továrenskému tímu a v Abú Zabí dokonca skončili pred ním! Až na spoľahlivosť sme s výsledkami nemohli byť spokojní. Tento rok musel byť pre Ferrari katastrofálny,” doplnil Vasseur.