Piastri hľadá rezervy u seba, aj Norris chce spraviť krok vpred


McLaren má aj v Monaku veľmi silného súpera. Tentoraz sa zdá, že ním nebude Red Bull, ale domáci hrdina Charles Leclerc a Ferrari ako také. Papájový tím však po piatku nebol stopercentne spokojný. Obaja jeho piloti vidia priestor na zlepšenie.
Líder šampionátu vystrašil svojich fanúšikov v druhom tréningu, keď nedobrzdil v prvej zákrute a čelne vrazil do bariéry. Našťastie po výmene predného krídla mohol pokračovať a ako sa ukázalo, nehoda mu ani príliš nenaštrbila sebavedomie. Vo výsledkoch stratil na Charlesa Leclerca len 38 tisícin sekundy.
Oscar Piastri uznal, že piatok bol “náročný”. “Celý deň bol ako na hojdačke. Keď sme všetko poskladali do seba, mali sme celkom dobré tempo, no spraviť to momentálne nie je také jednoduché. Budeme si musieť posvietiť na pár vecí, najmä ja.”
Austrálčan si sype popol na hlavu za svoju chybu, kvôli ktorej sa chce mentálne reštartovať pred najdôležitejšou časťou víkendu. “Z mojej strany to bol trochu nanič deň. Pokúsim sa pred sobotou zresetovať, pretože si myslím, že rýchlosť sme mali.”
Piastri v uplynulých dňoch vysvetľoval, že McLaren MCL39 má rýchlosť, ale keď s ním pilot ide až na hranu, začína byť nepredvídateľný. V Monaku však zohrávajú svoju úlohu aj iné faktory. “Určite tu Ferrari pôsobí silnejšie než doteraz. Dnes to však ide skôr na môj vrub. Z mnohých vecí sa môžeme poučiť. Myslím si, že zajtra nás čaká zaujímavý deň.”
Lando Norris obsadil štvrté miesto. Tentoraz by potreboval nájsť tri desatiny sekundy, aby sa vyrovnal tímovému kolegovi. Uvedomuje si preto, že v noci z piatka na sobotu sa bude musieť s inžiniermi pozrieť na dáta a popracovať na nastaveniach aj svojej jazde.
“Vždy je to tu zábavné a vždy je to stresujúce. Niekedy je ťažké odjazdiť čisté kolo. Mal som však dobrý pocit a už od začiatku som sa cítil komfortne. V niektorých oblastiach ešte musím spraviť krok vpred,” prikývol Lando Norris.
Po otázke, či je ťažké dostať auto pod kontrolu, odpovedal ďalším prikývnutím. “Áno, áno.” Čo presne by od auta potreboval? “Ťažko sa to opisuje. Hovoríme o drobnostiach, o ničom veľkom. Ak sa však bavíme o stotinkách, tak je to veľa drobných vecí, ktoré sa sčítajú. Je náročné všetko zvládnuť pri brzdení, v zákrutách, s pneumatikami a gripom, dostať všetko do perfektného okna. Na túto otázku neexistuje jedna odpoveď. Je to o mnohých veciach.”