Nové Ferrari sa bude volať SF21. Auto uvidíme až na testoch, naznačil Binotto

zdroj: Scuderia Ferrari Press Office

Odloženie príchodu nových pravidiel a zmrazenie vývoja mnohým tímom zamotalo hlavu. Kým niektoré sa rozhodli všetko úsilie investovať do sezóny 2022 a tú budúcoročnú odpísať, Ferrari si také niečo nemôže dovoliť. Vyzerá to tak, že na monoposte, ktorý dostal označenie SF21, sa bude pracovať až do predsezónnych testov.

Tímy smú počas zimy vyvíjať pohonné jednotky, aerodynamiku, a ďalšie dva tokeny minúť na oblasti, ktoré sú podľa pravidiel zmrazené. Šasi sa preto z veľkej časti meniť nebude. Podľa Binotta preto nemalo zmysel veľmi špekulovať nad výberom mena.

“Už sme rozhodli, aké bude mať naše budúcoročné auto meno. Auto sa bude volať SF21,” vysvetlil Mattia Binotto na stretnutí v Maranelle, na ktorom sa prvýkrát v červenom ukázal Carlos Sainz. “Je to veľmi jednoduché meno, veríme totiž, že tento rok je len prechodný pred sezónou 2022. Preto autu ponecháme názov SF21. Bude to čiastočne zmrazené auto, šasi bude rovnaké ako v roku 2020.”

Šasi sa dramatických zmien nedočká, no predstavenie tímu a budúcoročného auta bude vyzerať inak. Kým tento rok sme nové auto spoznali v divadle, v tom ďalšom by sme ho mali prvýkrát vidieť až v Barcelone na trati.

“V budúcom roku zorganizujeme predstavenie auta trochu inak. Najprv budeme mať podujatie, na ktorom fanúšikom, našim partnerom a novinárom predstavíme tím a našich jazdcov. Potom možno zorganizujeme druhé podujatie, a to bude priamo na zimných testoch v Barcelone, kde odhalíme náš monopost. To urobíme trochu iným spôsobom,” vysvetlil šéf Ferrari.

Veľkolepé predstavenie fanúšikovia určite oželejú, ak bude nové auto výrazne silnejšie než to tohtoročné. Binotto je v tomto smere optimista. V Maranelle sa pracuje na pohonnej jednotke i na aerodynamike auta.

Binotto dokonca predpovedá, že Ferrari už nebude mať najslabší motor v štartovom poli. “Môžem potvrdiť, že motor dosahuje na dynamometroch dobré výsledky, z pohľadu výkonu sme dobre pokročili. Myslím si, že v porovnaní s rokom 2020 výrazne.”

“Myslím si tiež, že naša pohonná jednotka bude opäť konkurencieschopná, že už nebudeme v štartovom poli najhorší. Tieto pocity som nadobudol z čísel, ktoré som videl. Neviem však, ako sa darí ostatným, aké pokroky spravili oni,” uznal 51-ročný Švajčiar.

Následne pokračoval aerodynamikou: “Robíme maximum preto, aby sme pred budúcou sezónou vyriešili aspoň slabiny auta pre rok 2020. Keď sa bavíme o slabinách, pohonnú jednotku som spomenul viac než raz, no naše auto malo veľmi, veľmi veľký odpor. Myslím si, že na novom aute sme tento odpor vyriešili.”

Možno vás zaujme

Komentáre