logo F1online.skF1online.sk

Verstappen opäť ohromil. Traťový rekord na Nordschleife prekonal po troch kolách, tvrdí Marko

Max Verstappen
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 13:30

Max Verstappen si kratučkú prestávku pred ďalšou pretekovou trojičkou skrátil výletom na Nordschleife, kde testoval špeciál Ferrari 296 GT3. Nebol sa však len povoziť ako bežný návštevník Zeleného pekla. Holandský pretekár na to poriadne tlačil a dokonca prekonal traťový rekord, prezradil Helmut Marko.

Aby sa na okruh už vopred nenahrnuli zástupy novinárov a zvedavcov, Max Verstappen na slávnom Nordschleife jazdil pod menom Franz Hermann. Na mieste sa však už skryť nemohol a postupne na verejnosť začali prenikať informácie o jeho jazde.

“Chalan prišiel. S natankovaným palivom a v premávke prekonal traťový rekord. Nič viac k tomu nepovedal. Odišiel,” okomentoval Verstappenov výlet na okruh neďaleko Eifelu pretekár a jedna z najznámejších tvárí Nürburgringu Misha Charoudin.

Podľa nepotvrdených a neoficiálnych informácií sa Verstappen dostal na hranicu 7:47, čím tesne podliezol traťový rekord áut GT3. “Ja som počul, že už vo svojom prvom alebo druhom kole bol na top úrovni,” hovorí Timo Glock. “Určite strávil veľa času na simulátore, ale toto je ďalší dôkaz jeho talentu a toho, ako dobre sa dokáže prispôsobiť autu.”

Chýry o tom, že Verstappen na to okamžite začal tlačiť, potvrdil v rozhovore pre Krönen Zeitung športový poradca Red Bullu Helmut Marko. “Pretekanie na autách GT je jeho láskou. Má aj svoj vlastný tím,” hovorí rodák z rakúskeho Grazu. “Povedal mi, že traťový rekord prekonal o dve sekundy už po troch kolách. Vie naspamäť každý svoj dosiahnutý čas a všetko o odpružení. Takmer zachádzal viac do detailov ako so svojím monopostom v F1!”

Verstappen tento rok založil aj vlastný pretekársky tím, s ktorým chce podporovať mladé talenty. Naďalej bude podľa Marka investovať do simulátorového pretekania, keďže si uvedomuje jeho význam. Sám mal s Nordschleife skúsenosti predovšetkým zo simulátorov.

“On má svoj vlastný simulátorový tím a teraz chce jedného zo svojich najlepších jazdcov posadiť do auta GT,” prezradil Marko. “Takto vyzerá aktívna podpora mladých talentov, pretože dnes už celá sezóna na motokárach stojí štvrť milióna eur. A koľko stojí výbava na simulátorové preteky? Spolu možno 30 až 50-tisíc eur.”

Víťaz 24-hodinovky v Le Mans prekvapil ešte jednou informáciou: “Max takisto vyvíja softvér pre simulátory, ktoré používajú tímy vo Formule 2 a vo Formule 3.”

Súvisiace články

Diskusia