Wolff sľubuje, že Mercedes na to príde: Budeme schopní vyzvať McLaren!


Pre mnohých je aktuálna sezóna rozhodnutá a o držiteľovi majstrovskej koruny rozhodne interný súboj pilotov McLarenu. Pred nami sú však stále tri štvrtiny sezóny, množstvo lekcií a neznámych premenných. Nesmieme odpisovať nielen Maxa Verstappena a Red Bull, ale ani Mercedes.
Stajňa z Brackley je stále pravdepodobne najväčšia na celom štartovom rošte, s najvyšším počtom inžinierov a know-how jednej z najväčších automobiliek na svete. Jej šéf Toto Wolff mal po Miami dôvody na optimizmus, ale tiež pesimizmus. Určite ho potešili výkony jeho mladíka Kimiho Antonelliho, ale ani on si nemôže zakrývať oči pred stratou na McLaren.
„Myslím si, že pozitívom určite je Kimiho rýchlosť na jedno kolo, ktorá bola skvelá,“ skonštatoval Wolff. Ten však jedným dychom dodal, že na pretekovom tempe potrebuje zapracovať nielen jazdec, ale hlavne tím. „Je to ďalšie potvrdenie jeho talentu a dobrý signál, čo nás čaká v budúcnosti.“
„Pokiaľ ide o preteky, nebolo to jednoduché, pretože bolo strašne náročné nájsť správnu referenciu. Pýtate sa sám seba, či je váš stint na stredne tvrdých pneumatikách dostatočne rýchly. George sa držal vzadu na tvrdých gumách a nevyzeralo to dobre. Keď potom Kimi prezul na hardy, chýbali mu skúsenosti a nedokázal ich správne manažovať,“ vysvetľuje Wolff.
„Keď sme našli správnu referenciu, jeho inžinier Bono sa ho snažil navigovať, ale v kokpite to nie je také jednoduché. Povedal by som, že je to súčasť učenia. Nie je to sklamanie. Podľa mňa celkovo odviedol dobrú prácu,“ dodal šéf Mercedesu.
Jeho tím v súčasnosti viac trápi, že nemá stroj na víťazstvo. McLaren v Miami deklasoval konkurenciu. Aj keď Antonelli po pretekoch férovo priznal, že sa trápil na tvrdých pneumatikách, jeho šéfa viac trápilo pretekové tempo monopostu W16. V kvalifikáciách to nevyzerá najhoršie, ale práve v pretekoch sa prejavuje dominancia papájových monopostov.
„V kvalifikáciách a prvých pár kolách máme rýchle auto. Je presne tam, kde ho potrebujeme, ale v dlhých stintoch nepracuje dostatočne dobre s pneumatikami. McLaren ukazuje, ako sa to má robiť,“ priznáva Wolff.
„Myslím si, že aj Red Bull to s Maxom dokáže manažovať o niečo lepšie, ale aj oni to majú zložité. Povedal by som, že sme solídni, ale McLaren rozhodne odvádza excelentnú prácu, keď ich monopost jazdí rýchlo v zákrutách bez toho, aby prehrial pneumatiky. Musíme sa na to pozrieť a inžiniersky nájsť cestu k riešeniu problému,“ dodal boss Mercedesu.
V Brackley sú na tom podobne ako v Red Bulle. Porovnanie na jedno kolo ukazuje, že čistá rýchlosť monopostov RB21 a W16 nie je oveľa horšia v porovnaní s MCL39, ale po desiatich či pätnástich kolách na jednej sade pneumatík sú medzi nimi obrovské rozdiely.
„V kvalifikácii je vidieť, že auto generuje dostatočný prítlak a sme v hre, ale body sa rozdávajú v nedeľu, čo znamená, že musíte udržať tempo v priebehu dlhých kôl. My toho nie sme schopní. Musíme sa zlepšiť, musíme to pochopiť, musíme zistiť, na čo sa potrebujeme sústrediť pri vývoji, presne na tom pracujeme. Snažíme sa na to prísť, experimentujeme a rozhodne budeme schopní vyzvať McLaren,“ sľubuje Wolff.