logo F1online.skF1online.sk

Red Bull sa pokúsil Russellovi “vybaviť” trest, protest však narazil na komisárov

George Russell
© X/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 07:05

Po skončení nedeľných pretekov sa ešte dostali k slovu komisári. Red Bull totiž podal oficiálny protest voči výsledkom Veľkej ceny Miami a požadoval pre Georgea Russella penalizáciu za to, že počas žltej vlajky dostatočne nespomalil. Červení býci nakoniec neuspeli a Russell si svoje tretie miesto mohol ponechať.

Plynulý priebeh veľkej ceny narušilo niekoľko výjazdov virtuálneho bezpečnostného vozidla a žlté vlajky. Pri jednej z nich Max Verstappen požiadal svojho inžiniera, aby skontroloval, či Russell dostatočne ubral plyn, ako mu to prikazujú pravidlá.

Aj keď počas pretekov sme nevideli žiadnu správu z riaditeľstva pretekov, že by skúmalo Russellovu jazdu, v Red Bulle rátali s možnosťou trestu a Verstappenovi prikázali, aby sa držal do piatich sekúnd za Russellom. V prípade udelenia päťsekundovej penalizácie by sa dostal na pódium.

Komisári však zamietli protest, v ktorom Red Bull obvinil Russella z toho, že v žltej zóne nespomalil dostatočne. FIA vo verdikte vysvetlila, že britský jazdec v skutočnosti ubral plyn — aby to bolo nad slnko jasnejšie, počas toho dokonca vo vysielačke oznámil, že uberá plyn pre žltú vlajku, akoby tým odpovedal priamo Verstappenovi.

“Z palubných záberov a telemetrie bolo evidentné, že George Russell ubral plyn pri prejazde úsekom so žltou vlajkou,” píše FIA. “Na plyne ubral o približne 25 percent, čo viedlo k približne 30-percentnej redukcii krútiaceho momentu.”

“Článok 26.1 ukladá jazdcovi povinnosť ‘viditeľne znížiť rýchlosť’ v zóne so žltou vlajkou, ale nešpecifikuje, či to znamená zníženie celkovej rýchlosti alebo relatívnej rýchlosti v porovnaní s bežným tempom na danom úseku,” pokračuje štvorica rozhodcov.

Russellov monopost pri jazde žltou zónou de facto zrýchlil, no komisári pripomínajú: “Rýchlosť monopostu Georgea Russella bola výrazne nižšia ako štandardná preteková rýchlosť, ale absolútna rýchlosť pri jazde žltou zónou sa trochu zvýšila.”

Komisári napokon zhodnotili, že článok 26.1 sa môže vzťahovať len na porovnanie daného kola a štandardnej rýchlosti na žltom úseku. Za istých okolností teda môže dôjsť k tomu, že absolútna rýchlosť monopostu v žltej zóne narastie. Je to však v poriadku, ak je tu pilot pomalší než v bežnom kole.

George Russell tak zostal na treťom mieste a Max Verstappen si domov odnáša body za štvrtú priečku.

Súvisiace články

Diskusia