Alonsa opäť odstavili Lawson a stratégia: Bojoval som s Lewisom, ale zastavili sme neskoro


Šprint na Veľkú cenu Miami opäť nadeľoval body tým, ktorí na bodované umiestnenia nie sú zvyknutí. Aj keď si zo skrátených pretekov odnesie niečo len prvých osem pretekárov, v sobotu dostali tímy a piloti stredu poľa vynikajúcu príležitosť. Skvelé štyri body si odniesol aj Aston Martin.
Aj keď to znie takmer neuveriteľne, Lance Stroll v porovnaní s tímovým kolegom momentálne vedie na body 14:0. Kanadský pretekár jednoducho vie, ako sa chopiť príležitosti. V austrálskom daždi skončil šiesty a v Číne ho diskvalifikácie pilotov Ferrari a Pierra Gaslyho katapultovali na deviate miesto.
Niečoho podobného sa dočkal aj v šprinte v Miami. Lancovi opäť zahralo do karát počasie, vypadnutie pilotov pred ním a v neposlednom rade penalizácie. Na trati skončil šiesty, ale trest pre Alexa Albona ho posunul ešte o jednu priečku vyššie. „Mali sme skvelé preteky a skvelú stratégiu. Bol to jeden z tých dní, keď sa všetko pekne zišlo, mali sme dobrý štart a správne sme načasovali prezutie na sliky. Pár kôl to bolo zložité, ale určite sme sa rozhodli správne. Som spokojný s výsledkom,“ skonštatoval po šprinte Stroll.
Naopak, jeho tímový kolega Fernando Alonso sa opäť ocitol na nešťastnej strane výsledkovej listiny. Španielsky matador v piatok senzačne postúpil až do SQ3, zatiaľ čo Stroll vypadol už v SQ1, ale kým kanadský pretekár zamieril do boxov medzi prvými, Aston Martin s Alonsom tvrdošijne držal pozíciu na trati a jeden bod za ôsme miesto. Fernando zastavil medzi poslednými – v rovnakom kole ako Piastri – a spadol do súboja s Lawsonom.
V tom čase držal ôsme miesto a stále bojoval o bod, ale jeho preteky ukončila následná kolízia. „Myslím si, že dnes som dobre zajazdil, ale, bohužiaľ, na sliky sme prezuli príliš neskoro. Na trati som bojoval s Lewisom a Alexom, ale napokon sme spadli do súboja s Lawsonom. Nechali sme si ujsť príležitosť na body, ale odjazdil som svoje maximum,“ skonštatoval Alonso po šprinte.
Novozélandský pretekár za incident dostal penalizáciu, ktorá ho zosunula poradím mimo bodov, ale to už Alonsovi v tom čase nebolo nič platné. Aj keď to v prípade Lawsona vyzeralo na jednoznačný trest, pilot Racing Bulls sa po skončení šprintu necítil vinný. „Vyšiel z boxov na studených pneumatikách, zatiaľ čo ja som na mojich absolvoval celé kolo. Snažil som sa ho predbehnúť čo najskôr. Počkal som si na DRS a uistil som sa, že na apexe budem kolesami vpredu. Mám pocit, že sa mi to podarilo, ale potom som bol vytlačený z trate,“ povedal Lawson na margo kolízie s Alonsom.
„V tej chvíli som mieril na betónový múr a snažil som sa stiahnuť, ale on mi nenechal miesto. Samozrejme, z mojej strany v tom nebol žiadny úmysel. Ako som však povedal, podľa mňa som bol kolesami pred ním,“ skonštatoval Lawson.
Ten sa snažil opierať o bájne jazdecké štandardy, ktoré z pretekania robia tak trochu pretekanie na vrchol zákruty bez ohľadu na tvar zákruty či dôsledky. V každom prípade, komisári mali iný názor a Liama potrestali.