McLaren v tréningu blafoval, vysvetľuje Marko


McLaren svojich fanúšikov prekvapil. Tentoraz však nemôžeme hovoriť o príjemnom prekvapení. Veľký náskok sa razom stratil a pole position dokonca vybojoval Max Verstappen. Helmut Marko to vysvetľuje vynikajúcim výkonom obhajcu titulu, ale aj agresívnou stratégiou McLarenu v treťom tréningu.
Po poslednom tréningu v Džidde sa zdalo, že máme vymaľované. Lando Norris mal pred tretím Georgeom Russellom náskok šiestich desatín a štvrtý Max Verstappen už stratil priepastných 0,845 sekundy. Ako je možné, že Red Bull dokázal dohnať takéto manko?
“McLaren v treťom tréningu silno blafoval a v aute mal veľmi malé množstvo paliva,” vysvetľoval Helmut Marko. “Okrem toho sme pred kvalifikáciou nanovo kalibrovali monopost. Max navyše zajazdil bezkonkurenčné kolo. V druhom sektore stratil nejaký čas, ale posledná zákruta bola úžasná.”
Ukazuje sa, že tréningové časy nie sú všetko — už vôbec nie na veľkej cene, na ktorej podmienky v treťom tréningu nekorešpondujú s kvalifikačnými. “Čím je chladnejšie, tým je auto lepšie,” prezradil športový poradca stajne. “Ale aj nastavenie sme mali správne.”
Navyše z hry sa sám vyradil najväčší favorit na saudskoarabskú pole position. “Blaf McLarenu nás všetkých otrávil, ale keď Lando Norris trafil bariéru, uvedomili sme si, že získať pole position bude možné.”
Kľúčovú úlohu zohralo rozhodnutie Gianpiera Lambiaseho. Pretekový inžinier prikázal Maxovi Verstappenovi po červenej vlajke odjazdiť dve ostré kolá. Najskôr jedno záložné s použitými pneumatikami a väčším množstvom paliva na palube, potom druhé na čerstvých pneumatikách a s plynom až na podlahe. V Mercedese by istotne boli radšej, keby túto taktiku skopírovali.
Ešte dôležitejšia však bude nedeľná stratégia. Rátajú v Red Bulle s ďalším víťazstvom? “Môžeme len dúfať, že tieto zmeny [v nastaveniach] budú mať efekt aj na pretekovú vzdialenosť. Avšak, ak štartujete z prvého miesta a ste v čistom vzduchu, váš život je oveľa jednoduchší.”