logo F1online.skF1online.sk

Norris odkazuje Red Bullu: Mali ste odviesť lepšiu prácu, nie sa neustále sťažovať

Max Verstappen a Lando Norris
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 4. 2025

Počas Veľkej ceny Bahrajnu sa nám znovu rozprúdila debata o flexibilných krídlach. Tá v podstate nikdy neskončila a plynulo nadviazala na rozhovory z minulej sezóny. Pod tlakom sa znovu ocitol tím McLaren, ktorý má celkom zjavne najrýchlejší monopost, čo znamená, že púta najväčšiu pozornosť.

Po Veľkej cene Japonska opäť obleteli svet zábery na zadné krídlo monopostu MCL39. Ten vlani v Baku zaujal flexibilitou zadného krídla, ktoré sa pod náporom vzduchu ohýbalo a vytváralo štrbiny. Tento trik možno rozhodol súboj Oscara Piastriho a Charlesa Leclerca na azerbajdžanskom okruhu, ale v tejto chvíli je už zbytočné o tom diskutovať.

V tomto roku sa McLaren vytasil na predsezónnych testoch s podobne ohybnou konštrukciou zadného krídla. Technický riaditeľ Red Bullu Pierre Waché bil na poplach a hlásil, že trik s „mini-DRS“ je späť. FIA zareagovala a už pred pretekmi v Číne upravila predpisy. Šéf federácie pre záležitosti monopostov, Nikolas Tombazis, po pretekoch v Šanghaji odhodlane hlásil, že problém je vyriešený.

Prišlo však Japonsko a svet obleteli zábery zadného krídla McLarenu, ktoré sa napohľad ohýbalo oveľa viac ako konštrukcie konkurencie. To, prirodzene, vyvolalo reakciu súperov. „Všetci odvádzajú svoje maximum a možno niektorí ľudia si vykladajú pravidlá trochu inak,“ vyhlásil v Bahrajne Max Verstappen.

Pridal sa k nemu aj Helmut Marko a na ťahu bol McLaren. Ten sa v doterajšom priebehu sezóny snaží pôsobiť nenápadne a tvrdo popierať akúkoľvek dominanciu. Platí to hlavne o Landovi Norrisovi, ktorý po Suzuke opäť čelil kritike, že nedokázal vyhrať s najrýchlejším monopostom. Možno aj preto zvolil Angličan o niečo tvrdšiu rétoriku.

„Myslím si, že ľudia to majú celé domotané. Náš tím dokonale spĺňa všetky požiadavky pravidiel a odviedli sme dobrú prácu,“ vyhlásil Lando Norris pre Independent, ktorý trochu provokatívne odkázal Red Bullu, aby radšej venoval čas vývoju, nie neustálym sťažnostiam.

„Mali hromadu času, aby urobili to isté, ale oni to neurobili. Namiesto toho by radšej mali odviesť lepšiu prácu, nie sa neustále sťažovať na rozličné veci. Máme pravidlá a my ich dodržiavame, to je všetko, čo môžete žiadať. Aj Red Bull robí veľa vecí, ktoré sú rovnako na hrane“ dodal Norris.

Ten bagatelizoval aj význam palubných záberov, ktoré pochádzajú z platformy F1 TV. V dobe, keď sú takéto videá bežne dostupné, a v ére sociálnych sietí spúšťajú kontroverzie neraz samotní fanúšikovia. Samozrejme, tímy odvádzajú pri sledovaní súperov majstrovskú prácu, ale takto vychádzajú otázky aj „zdola“, čo povzbudzuje zvedavosť novinárov a rozbieha diskusie na sociálnych sieťach.

Podľa Norrisa je však realita odlišná. „Myslím si, že ľudia, ktorí si len pozrú tie videá, tomu nerozumejú. Ako môžu vedieť, že sa ohýba práve zadné krídlo? Nevedia to. Čo keď sa trasie celý monopost? Ľudia si len domýšľajú podľa toho, ako sa im to hodí, ale v skutočnosti o tom nemajú ani potuchy,“ vyhlásil Lando.

Súvisiace články

Diskusia