Sme príliš pomalí, hlási Marko. Red Bull bude naháňať jednu pneumatikovú anomáliu

V Red Bulle sa po piatku chytajú za hlavy. Piloti s vedením neboli spokojní s tým, čo monopost RB21 predviedol na trati. Podľa Helmuta Marka mu okruh v Bahrajne absolútne nevyhovuje. Čo je horšie, inžinieri v tejto chvíli netušia, aké zmeny v nastaveniach by jazdcom mohli pomôcť, no vidia iskierku nádeje.
Hodnotenie piatkových jázd v podaní Helmuta Marka bolo krátke, ale o to výstižnejšie. “Sme príliš pomalí,” poznamenal športový poradca stajne. Dokonale to dokladujú konečné rozdiely. Max Verstappen stratil viac ako osem desatín na Piastriho a pred časmi Júkiho Cunodu by si vedenie zrejme najradšej zakrylo oči.
“Pneumatiky sa príliš prehrievajú,” pokračoval bývalý pretekár vysvetľujúc, čo vlastne trápi Red Bull. Bahrajn sa z hľadiska teplôt výrazne líši od toho, čo sme zažili v posledných týždňoch. Teploty trate sa aj popoludní pohybovali na úrovni 40 °C. Marko tiež uviedol, že rozdiely v motorových režimoch tentoraz neboli “významným činiteľom” v deficite červených býkov.
Pri dnešných jazdách si však na boxovom múriku všimli jednu anomáliu. “Čo je zvláštne, v jednom momente gumy ožili a jazdili sme rovnaké časy ako Lando. Táto fáza však trvala len tri alebo štyri kolá z päťdesiatich,” prezradil Marko. Úlohou tímu teraz bude zistiť, čo to spôsobilo, a pokúsiť sa to zopakovať vo zvyšku víkendu.
“Je to náročnejšie a hlavným problémom sú teploty pneumatík, ktoré nedokážeme udržať pod kontrolou. Akonáhle teploty vyskočia nahor, šmýkame sa a šmýkame, čo situáciu len zhoršuje. Táto trať nám nevyhovuje a nevyhovujú nám ani tieto vysoké teploty,” povzdychol si 81-ročný Rakúšan.
Red Bullu sa však podarilo zvrátiť nepriaznivý vývoj už pred týždňom v Japonsku. Tento víkend má rovnaký cieľ. “Pomeníme veci rovnako, ako sme to spravili v Japonsku. Dúfame, že sa dopracujeme k tomuto zlatému podielu zmien, aby sme zajtra boli konkurencieschopnejší.”
Zatiaľ však v tíme nevedia, čoho presne sa tieto zmeny budú týkať. Kiežby Red Bull aspoň tušil, že problémom je úroveň prítlaku alebo niečo rovnako špecifické. “Keby sme to vedeli, tak by sme to zmenili,” znela reakcia.
A čo s Júkim Cunodom? V druhom tréningu skončil osemnásty. Kvalifikačná simulácia mu vôbec nevyšla, čo má súvisieť s prípravou pneumatík. “Júki skúšal niečo iné, takže jeho čas nebol reprezentatívny. Zajtra bude určite rýchlejší.”