logo F1online.skF1online.sk

Samozrejme, že Adrian nám chýba, priznal Marko

Helmut Marko, Christian Horner, Adrian Newey
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 01:53

Aj keď Red Bull rozhodne nemá po sezóne a Max Verstappen sa v úvodných dvoch veľkých cenách bodovo udržal pilotov McLarenu, s titulovými ambíciami stajne z Milton Keynes to nevyzerá ružovo. V tejto chvíli v podstate nikto nepočíta s Red Bullom ako s kandidátom na víťazstvo v Pohári konštruktérov a bez Adriana Neweyho je otázny aj budúci vývoj stajne. Presvedčivo neznie ani Helmut Marko.

Poradca Red Bullu bol v poslednom týždni poriadne prepieraný v médiách. Sám sa zhostil svojej populárnej roly a tentoraz to bol on, nie Christian Horner, kto do veľkej miery vysvetľoval, čo to tím zas stváral. Liamovi Lawsonovi ukázali dvere už po dvoch veľkých cenách a do kokpitu monopostu RB21 zasadne v Japonsku Júki Cunoda.

Aj keď ho čakajú domáce preteky, bývalý pilot má na svojich pleciach v podstate nulové očakávania. Lawson sa kvalifikoval raz osemnásty a dvakrát dvadsiaty, takže horší než on už byť nemôže. Toto rozhodnutie však upriamilo obrovskú negatívnu pozornosť nielen na tím ako taký, ale hlavne na jeho monopost. Kým Red Bull vyhrával s jedným autom, nikoho to veľmi netrápilo, ale teraz nevyhráva vôbec a monopost je rovnako nezvládnuteľný ako v minulých rokoch. Nesmieme pritom zabúdať, že inžinieri musia vyriešiť problém bez pomoci svojho dlhoročného lídra Adriana Neweyho.

„Samozrejme, že človek ako on nám chýba,“ vyhlásil Helmut Marko v rozhovore pre OE24. „Newey je Newey, ale náš tím má takmer tisíc ľudí. Skupina pod jeho vedením sa budovala roky.“

Red Bull sa dostal do nepredstaviteľnej situácie, keď druhý pilot hlavného tímu nedokáže poraziť sesterský Racing Bulls. „Je pravda, že monopost RB21 je náročný na riadenie. Auto Racing Bulls sa dá ľahšie zvládnuť a je rýchle v kvalifikácii. V pretekoch však na Red Bull výrazne stráca,“ pripomenul Marko.

Ten už so svojím tímom i svojou jazdeckou akadémiou vyskúšal všetko. Zjavne neexistuje ďalší jazdec, ktorý si s RB21 dokáže poradiť ako Verstappen. Inžinieri musia zmeniť auto tak, aby vyhovovalo obom jazdcom a obaja mohli bodovať, ale to v tejto sezóne asi neuvidíme. Aj keď páni v Red Bulle hovorili, že Lawson je lepšia voľba pre svoj väčší potenciál a psychickú odolnosť – sám Marko po Austrálii povedal, že chce dať Liamovi aspoň tri veľké ceny –, ale všetko napokon „vypálilo“ diametrálne odlišne.

„Júki bol príliš nekonzistentný. Preto sme sa jednohlasne rozhodli pre Lawsona. Ten však od prvého dňa v Austrálii nedokázal doručiť výsledok pod zvýšeným tlakom a upadol do negatívnej špirály. Je to ako dobitý boxer. Je ťažké sa z toho dostať. Z tohto pohľadu to bola chyba posadiť Lawsona do kokpitu,“ skonštatoval Marko.

Súvisiace články

Diskusia