logo F1online.skF1online.sk

Motorsport.com: Red Bull uvažuje o výmene jazdcov už pred Suzukou

Liam Lawson
© Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Liam Lawson v Číne absolútne vybuchol. Novozélandský pretekár odjazdil len svoje trináste preteky v kariére, druhé v Red Bulle, a opäť na celkom neznámej trati. Jeho progres v priebehu nedeľnej veľkej ceny bol v podstate nulový. Po štarte z boxov skončil pätnásty so stratou takmer celého kola na víťaza a podľa zákulisných informácií ho vraj čaká veľmi nepríjemná návšteva kancelárie Christiana Hornera.

Portál Motorsport.com hneď po pretekoch v Číne prišiel s informáciou, že už v Japonsku sa môžeme dočkať zmeny. To by bolo veľmi rýchle rozhodnutie aj na Red Bull, ktorý nemá problém vymeniť jazdca uprostred sezóny, ale urobiť to po druhej veľkej cene sezóny sa zdá byť silná káva aj na stajňu z Milton Keynes. Čo sa však dá robiť?

„Podľa informácií Motorsport.com by Júki Cunoda mohol už na Veľkej cene Japonska nahradiť v Red Bulle Liama Lawsona,“ avizuje renomovaný motoristický portál, ktorý svoj článok priniesol hneď po skončení Veľkej ceny Číny. To by bola priam blesková žurnalistika, ale nie je v rozpore s logikou. Lawson totiž v Šanghaji podal ďalší mizerný výkon.

„Po náročnom úvode sezóny zvažuje Red Bull zmenu jazdeckého zloženia, pričom zdroje z padoku označujú Cunodu ako potenciálnu náhradu. Aj keď definitívne rozhodnutie zatiaľ nepadlo, diskusie o takomto scenári už začali a podľa zákulisných zdrojov je možnosť výmeny medzi tímami vo vlastníctve Red Bullu pravdepodobná,“ uviedol Motorsport.com.

Je známe, že kvarteto pilotov Red Bullu a Racing Bulls nepodpisuje kontrakty so svojimi tímami a oficiálne nie sú zamestnancami stajní, ale sú viazaní priamo výrobcovi energetických nápojov. V Salzburgu môžu vďaka tomu oveľa pružnejšie vykonávať rošády a nestojí im v ceste toľko procedurálnych prekážok.

Ak by sa to potvrdilo, Lawson by sa zo svojej sedačky porúčal oveľa rýchlejšie ako všetci jeho predchodcovia. Novozélanďan teraz veľmi dobre chápe, ako sa pred ním cítili Pierre Gasly, Alex Albon a Sergio Pérez.

„Je to len o čase. Žiaľ, ten čas nemám. Ak chcete jazdiť v monoposte F1, musíte mať stopercentné sebavedomie v tom, čo robíte. Nie je to tak, že som to sebavedomie necítil, ale pracovné okno je také malé, že momentálne ho neviem trafiť,“ povedal Lawson v piatok pred mikrofónom televízie Sky.

Keď sa Motorsport.com na tieto slová pýtal Helmuta Marka, odpovedal jednoducho: „Má pravdu.“ Lawson sa v Austrálii kvalifikoval na osemnástom mieste a z pretekov vypadol, v Číne sa kvalifikoval dvakrát posledný, v šprinte skončil štrnásty a v pretekoch pätnásty (aj vďaka penalizácii pre Jacka Doohana). To je veľmi ďaleko za bodmi a Red Bull v prípade výmeny v podstate nemá čo stratiť.

Naopak, Cunoda predviedol veľmi dobrý štart do sezóny a Helmut Marko neuhol dokonca ani pred možnosťou povýšiť Isacka Hadjara. Na otázku, či by francúzsky mladík mohol skončiť v Red Bulle, odpovedal vyhýbavým: „Uvidíme, čo sa stane.“ Vychválil aj japonského pretekára, keď povedal: „Júki je odlišný od Júkiho z minulých rokov. Momentálne je v životnej forme. Samozrejme, vymenil svojho manažéra a teraz má odlišný prístup. Trvalo mu to, ale teraz je vyspelejší. Zdá sa, že mu to funguje,“ reagoval Marko.

Motorsport.com uvádza, že diskusie o jazdeckej výmene budú pokračovať po pretekoch v Číne. Definitívne rozhodnutie sa vraj očakáva „budúci týždeň“. Uvidíme, či Liam Lawson dostane viac času.

Súvisiace články

Diskusia