logo F1online.skF1online.sk

Celkom odlišné auto, povedal o novom Williamse rozžiarený Albon

Alex Albon
© X/Williams
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 15:50

Dokážu sa tímy stredu poľa priblížiť v poslednom roku aktuálneho cyklu pravidiel natoľko, že začnú prehovárať do bodových ziskov štyroch najlepších tímov? Od tých sa pred sezónou očakávali bezproblémové umiestnenia v najlepšej osmičke, ale už austrálska kvalifikácia ukázala, že to nebude také jednoduché.

Liam Lawson a Kimi Antonelli vypadli už v Q1, ba čo viac, piloti Ferrari prehrali s Alexom Albonom a Júkim Cunodom. Zdá sa, že tímy stredu poľa budú predstavovať stabilnú hrozbu pre štyroch najlepších, ktorých zaváhania budú znamenať stratu bodov nielen v prospech ostatných troch top tímov, ale aj v prospech stredopoľových stajní.

Austrálska kvalifikácia nám pripravila niekoľko príjemných prekvapení. S tímom Racing Bulls po predsezónnych testoch nikto nepočítal; naopak, Williams bol považovaný za možného čierneho koňa. Určite však nemal byť čiernym koňom, ktorý bude útočiť na najlepšiu šestku. Stajňa z Grove počas voľných tréningov poriadne cerila zuby a napokon dokázala, že minimálne v Austrálii predstavuje skutočnú hrozbu.

„V prvom tréningu sme mali problém s brzdami a potom som mal pocit, ako keby sme boli trochu pozadu – ako keby sme vynechali jeden celý tréning,“ povedal šiesty muž soboty Alex Albon. „V kvalifikácii som mal striedavo dobrý pocit a potom o niečo horší. Trápili sme sa pri zahrievaní pneumatík. Na konci posledného pokusu sme to konečne dokázali.“

„Experimentovali sme a skúšali sme najrôznejšie veci. Úprimne, len povedať, že sme mali priestor na experimenty a mali sme tempo na skúšanie rôznych vecí, je pre mňa niečo nové,“ pokračoval s úsmevom britsko-thajský pretekár.

Zdá sa, že monopost FW47 je skutočne vynikajúci a Williams robí kroky správnym smerom. Samozrejme, túto formu musí potvrdiť v nedeľných pretekoch aj na ďalších okruhoch, ale nateraz to s partičkou okolo Jamesa Vowlesa vyzerá veľmi nádejne.

„Užíval som si každé kolo aj pred tým, než auto konečne ožilo. Bol to úžasný pocit. Táto trať má veľa priľnavosti a zákruty krásne plynú jedna za druhou. Je to pekný pocit hneď takto na úvod sezóny. V porovnaní s minulým rokom mám z auta dojem, akoby bolo celkom odlišné,“ dodal spokojnosťou rozžiarený Albon.

Vynikajúci víkend prežíva aj Carlos Sainz. Pri pohľade na voľné tréningy sa zdalo, že on sa stane vedúcim pilotom Williamsu v Austrálii, ale v Q3 bol o tri desatiny pomalší než tímový kolega a musí sa uspokojiť s desiatym miestom na štarte.

„Úprimne si myslím, že to bol veľmi dobrý deň pre tím. Musíme byť spokojní s oboma autami v Q3  Alexom na šiestom mieste a mnou na desiatom. Myslím si, že je to maximum a nemohli sme dúfať v niečo lepšie,“ povedal po sobote Carlos Sainz.

„Samozrejme, rád by som bol v Q3 o niečo konkurencieschopnejší, ale pravda je taká, že som sa totálne stratil pri hľadaní času na mäkkých pneumatikách. Celú kvalifikáciu som sa cítil komfortne, ale v závere som nenašiel toľko času, koľko by som si prial. Čím viac kvalifikácií však odjazdím s týmto monopostom, tým lepšie budem vedieť, ako to z neho dostať,“ ubezpečil Sainz.

Súvisiace články

Diskusia