Marko: Za normálnych okolností môžeme dúfať maximálne v pódium, ale ak zaprší…

Vo vyjadreniach zástupcov červených býkov by ste po piatku nenašli veľa optimistických slov. Monopost zatiaľ nie je pripravený na to, aby bojoval s McLarenom o víťazstvo, uznáva aj Helmut Marko, no pripomína, že v prípade dažďa môže byť všetko celkom inak.
Red Bull si do Melbourne priniesol nemalý balík vylepšení — oficiálne deklaroval až pätnásť nových komponentov, ktoré by mali zlepšiť výkonnosť monopostu. Mierny výkonnostný posun azda prišiel, no rozhodne sa nevyrovná očakávaniam pri takej rozsiahlej aktualizácii techniky monopostu.
“Prvý tréning bol lepší. Neujali sa zmeny, ktoré sme potom spravili,” vysvetlil Helmut Marko po piatkových jazdách. “Zajtra máme ešte jeden tréning, ale odhadujeme, že zaostávame o dve až tri desatiny a v najlepšom prípade cielime na druhý rad.”
Max Verstappen hovoril o celkom dobre vyváženom monoposte, no problémy sa vraj Red Bullu nevyhli ani v tejto oblasti. “Auto kolísalo medzi nedotáčavosťou a pretáčavosťou. Samozrejme, to má vplyv na opotrebovanie pneumatík v dlhom stinte. Ja však verím, že vieme, čo treba urobiť. Nie sme na úplnom čele, za normálnych podmienok je pódium maximom, na čo si môžeme trúfať.”
Aj keď máme za sebou len tréningy, na Red Bull nevrhá dobré svetlo ani fakt, že obaja piloti juniorskej stajne skončili pred hviezdami hlavného tímu. Helmut Marko to vysvetľuje tak, že Júki Cunoda s Isackom Hadjarom jazdili s menším množstvom paliva a agresívnejším motorovým režimom, aby sa Hadjar lepšie pripravil na prvú sobotňajšiu kvalifikáciu.
“V Bahrajne nemali čas to vyskúšať,” ozrejmil Marko. “Preto sme ich nechali jazdiť s menším množstvom paliva.” Za normálnych okolností sa má Racing Bulls nachádzať niekde v teritóriu okolo Williamsu, takže na hranici prvej desiatky.
Podobne ako Hadjar sa aj Liam Lawson v novom prostredí len rozhliada, navyše sa prvýkrát zoznamoval aj s austrálskym okruhom. Jeho strata na Maxa Verstappena v tomto kontexte pôsobí celkom prirodzene. Sergio Pérez rutinérsky strácal šesť desatín na svojho kolegu aj po troch rokoch pôsobenia v Red Bulle a dvoch stovkách odjazdených veľkých cien v F1.
Helmut Marko berie do úvahy všetky okolnosti. “My ho porovnávame s Antonellim, ktorý tu takisto jazdí prvýkrát,” prezradil 81-ročný Rakúšan, ktorý však zabudol na Antonelliho minuloročné štvrté miesto v hlavných pretekoch F2. “Títo dvaja sú viac-menej na rovnakej výkonnostnej úrovni, hoci Lawson nejazdil s maximálnym motorovým výkonom. Je to OK, ale určite toho ukáže viac.”
“Momentálne sa zdá, že McLaren je najsilnejší a medzi nami, Ferrari a Mercedesom to bude tesná bitka. Tento súboj by sa mohol odohrávať o tretiu až piatu priečku. Počul som však, že by mohlo pršať. Ak sa to stane, do hry vstúpi faktor s menom Max.”
“My všetci milujeme dážď, hlavne Max miluje dážď. Počas kvalifikácie však bude určite sucho, takže stavíme na nastavenia do sucha, čo jazdu v daždi ešte okorení,” mädlí si ruky bývalý pretekár.
Staviť na mokré nastavenie a viac prítlaku by sa mohlo oplatiť, ale treba rátať s prípadným sobotňajším fiaskom. “Ak to spravíte, mohli by ste štartovať až za pätnástym miestom. Max však vie vyhrať aj zo sedemnástej priečky, ako to dokázal v Brazílii, ale tu to nie je isté. Melbourne je známe pre zmeny počasia a spoliehať sa len na nedeľnú predpoveď je príliš riskantné.”