logo F1online.skF1online.sk

Helmut Marko kritizuje rozhodnutie FIA zbaviť sa flexibilných krídel v polovici sezóny

Liam Lawson
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 05:39

Od Veľkej ceny Španielska sa rozloženie síl môže zmeniť. Vojde totiž do platnosti technická direktíva TD018, ktorá sprísni ich statické testy. A aj keď práve flexibilné krídla mali v minulom ročníku pomôcť Mercedesu a McLarenu dotiahnuť sa na červených býkov, Helmut Marko vôbec nie je spokojný, že ich FIA takýmto spôsobom vyradila z rovnice.

FIA až do decembra húdla tú istú pieseň: Krídla tímov sú síce flexibilné, ale nie je to nič, čo by ju znepokojovalo. Následne mal však podľa zákulisných informácií začať lobovať niektorý tím za sprísnenie pravidiel. Ak sú tieto chýry pravdivé, tak uspel. Viaceré tímy minuli stovky tisíc eur na nové krídla, ktoré nebudú môcť nasadzovať ani polovicu sezóny.

“Teraz už všetci s výnimkou menších tímov skonštruovali krídla, ktoré sa ohýbajú. Je šialené, že ich všetci takto vyhodíme do koša v polovici ročníka,” krúti hlavou Helmut Marko, ktorého tím sa musel takisto vydať touto cestou.

“Buď malo nové pravidlo platiť okamžite od štartu sezóny, alebo by nemalo platiť vôbec,” odkazuje medzinárodnej automobilovej federácii. “FIA si mala uvedomiť, že pravidlá by mali byť napísané tak, aby v nich neboli žiadne šedé zóny.”

Viaceré tímy budú musieť upraviť svoje monoposty, čo bude mať dopad na ich vyváženie. Flexibilné predné krídla pomáhali presnejšie nastaviť auto na rýchle a pomalé zákruty zároveň tak, aby jazdca netrápila ani nedotáčavosť, ani pretáčavosť.

Toto by však mohla byť voda na mlyn pre Maxa Verstappena, myslí si Marko. “Určite to bude Maxova výhoda. Nikto nedokáže zvládať jazdu s náročným autom tak, ako on,” podarilo sa mu nájsť aj jedno pozitívum.

Súvisiace články

Diskusia