Ocona „šokoval“ prechod na pohonnú jednotku Ferrari, zvykať si musel aj Sainz

Štartový rošt sezóny 2025 je poskladaný diametrálne odlišne než vlani. Jazdecký trh bol v uplynulom roku poriadne divoký a veľa jazdcov si musí zvykať na nové prostredie. Patria k nim aj Esteban Ocon a Carlos Sainz, ktorí sa ocitli vo veľmi odlišných tímoch.
Spomínaní jazdci si musia zvykať aj na nové pohonné jednotky. Ocon nikdy predtým nejazdil s motorom Ferrari a Sainz nikdy nevyskúšal Mercedes. Aj keď sa to na prvý pohľad nezdá, zmena motora je dosť zásadná a núti jazdcov veľa študovať, hoci to pri vonkajšom pohľade nevidíme.
Pilot Haasu má za sebou dlhé roky s pohonnou jednotkou Renault, ktorá je považovaná za najmenej výkonnú a najhoršiu na rošte. Nepriamo to potvrdzujú aj slová francúzskeho pretekára.
„Samozrejme, že sú medzi nimi rozdiely,“ povedal Ocon. „Nebudem hovoriť o konkrétnych odlišnostiach, ale pohonná jednotka Ferrari má množstvo pozitív, hoci spočiatku je používanie systémov veľmi odlišné.“
„Podarilo sa nám to však zjednodušiť a momentálne mi to pripadá oveľa bežnejšie na používanie, než som si spočiatku predstavoval. V Abú Zabí som na posezónnych testoch zažil trochu šok, ale na trati a z hľadiska výkonnosti pracuje pohonná jednotka fantasticky, tiež veľmi dobre zapadá do predností monopostu. V tomto smere je teda všetko v poriadku,“ ubezpečil Ocon.
Pre Sainza predstavoval motor najväčšiu zmenu
Veľmi podobne na tom bol Carlos Sainz. Španielsky pretekár sa môže pochváliť pestrou paletou skúseností z najrôznejších pôsobísk. Aj keď motory Mercedes boli a sú najrozšírenejšie na štartovom rošte, rodák z Madridu s nimi nikdy nejazdil. V Toro Rosso používal väčšinou Renault, v roku 2016 aj Ferrari, a s tým jazdil aj v Renaulte a McLarene, aby potom opäť presedlal na Ferrari.
Vo Williamse zažíva prvý kontakt s pohonnou jednotkou Mercedes, ktorá mu vraj po prestupe pripravila veľké výzvy. „Je to rozhodne vec, ktorú pri zmene tímu cítite najviac. Zvuky, vibrácie a všetko ostatné predstavujú kompletnú zmenu,“ vyhlásil Sainz.
„Motor je asi najväčšia zmena, rovnako spôsob fungovania tlačidiel. V dnešnej Formule 1 sa veľa vecí rieši prostredníctvom volantu, na ktorom sa nastavuje manažovanie energie, batéria, postupy, bezpečnostné procedúry pohonnej jednotky atď., to sú všetko najväčšie zmeny, ktorým sa musím prispôsobiť vo Williamse,“ dodal Sainz.