Pérez: V Imole stratil pódium, v Sachíre vďaka tomu vyhral | Magazín F1 - F1online.sk

Pérez: V Imole stratil pódium, v Sachíre vďaka tomu vyhral

Sergio Pérez
zdroj: Racing Point

Sergio Pérez bol po Veľkej cene Emilia Romagna veľmi sklamaný, veď na nej prišiel o možné pódium. Všetko zlé je na niečo dobré a v Sachíre sa to presne potvrdilo. Práve vďaka tejto chybe sa Pérez v nedeľu tešil z prvého kariérneho víťazstva.

Aj v Imole sa krátko pred koncom pretekov na trati objavilo bezpečnostné vozidlo. Tímy sa museli rýchlo rozhodnúť, či prezujú a pokúsia sa súperov na čerstvej zmesi predbehnúť, alebo sa budú snažiť zabetónovať svoju pozíciu pred potenciálne rýchlejšími autami vzadu. V Racing Pointe sa rozhodli vymeniť pneumatiky, čo sa ukázalo ako chyba.

Poučení stratégovia zvolili cez víkend opačnú možnosť. “Potom, čo sa udialo v Imole, keď sme sa rozhodli nesprávne a zastavili počas fázy safety caru, sme mali jasno v tom, čo chceme spraviť tu,” komentoval Sergio Pérez.

Tomu sa podarilo zvíťaziť po 190 veľkých cenách, čo je absolútny rekord. Dovtedy čakal najdlhšie na svoje prvé víťazstvo Mark Webber, ktorému to trvalo 130 pretekov. “Počas toho výjazdu bezpečnostného vozidla sme, samozrejme, zostali vonku. Boli sme presvedčení, že sa mi tie pneumatiky podarí reštartovať a s dobrým tempom dôjsť až do cieľa.”

Vzápätí mu pomohol Mercedes, ktorého chyba pri zastávke v boxoch pripravila možno aj o ďalšie double. Ani potom však nebol boj o víťazstvo stratený, Russell sa pomerne rýchlo dostal cez súperov a začal sťahovať Sergia Péreza. Z boja ho nakoniec vyradil defekt.

“Myslím si, že s Georgom by to bolo tesné, ale tiež si myslím, že by som ho udržal za sebou. Mali sme dobrú rýchlosť. Bol rýchlejší o nejaké dve, tri, niekedy možno štyri desatiny, inokedy som bol rovnako rýchly ako on,” opisuje posledné kolá Pérez. “Podľa nášho tímu ste potrebovali byť až o osem desatín na kolo rýchlejší, aby sa vám podarilo niekoho predbehnúť.”

Na toto sa Mexičan spoliehal. “Bolo by to tesné, ale myslím si, že vzhľadom na vek mojich pneumatík a rýchlosti ku koncu pretekov, rýchlosti, ktorú som mal ešte v rezerve, by som ho dokázal udržať za sebou až do konca.”

Možno vás zaujme

Komentáre