Dôvodom Restovho odchodu je vraj rozpočtový strop


Počas posledného víkendu tím Scuderia Ferrari oficiálne oznámil, že po tomto roku opustí Maranello jeden z jeho najdôležitejších ľudí, šéf oddelenia pre oblasť šasi, Simone Resta. Ten sa od januára pripojí k tímu Haas. Tento 50-ročný rodák z Imoly bol dlho považovaný za veľkého kandidáta na post technického riaditeľa i opozíciu súčasného šéfa, Mattiu Binotta. Za jeho odchodom však nemáme hľadať žiadne politické dôvody.
Podľa šéfa stajne z Maranella je dôvodom Restovho presunu do Banbury rozpočtový strop, ktorý bude od roku 2021 zaväzovať desiatku tímov. Jeho odchod tiež možno považovať za dôkaz užšej spolupráce medzi Ferrari a Haasom, a to napriek novým pravidlám, ktoré majú za cieľ obmedziť kopírovanie monopostov. Vo farbách amerického tímu navyše bude v budúcom roku pôsobiť i člen akadémie Scuderie, Mick Schumacher.
„Musíme sa pozerať vpred, pretože pravidlá sa menia. Rozpočtové obmedzenia znamenajú, že tímy musia pracovať efektívnejšie,“ vysvetlil boss Scuderie Mattia Binotto. „Potrebujeme vnútornú reštrukturalizáciu a toto je jedno z našich rozhodnutí.“
„V každom prípade verím, že v Haase bude mať Simone skvelú príležitosť ukázať sa. Čakajú ho tam dôležité úlohy. Náš tím sa naproti tomu pripravuje na nové pravidlá, musíme byť dynamickejší a pragmatickejší, aby bola naša organizácia maximálne efektívna,“ dodal Binotto, ktorí tiež potvrdil, že Restove kompetencie pri vývoji šasi prevezme Enrico Cardile.
Bolo zrejmé, že veľké tímy budú hľadať všemožné spôsoby, ako sa s rozpočtovým stropom vysporiadať a objektívne povedané, toto by mohla byť takisto cesta. Resta sa presunie k Haasu so svojim kompletným know-how a vďaka zdieľaniu informácií a úzkej kooperácii na trase Maranello – Banbury, môže fakticky pracovať pre oba tímy súčasne. Aspoň taká je jedna z teórií.
Aj keď Binotto vyhlásil, že Resta bude mať v Haase „dôležitú úlohu“, ešte presne nevieme, akú. A novinárom v Bahrajne to neprezradil ani Günther Steiner. Nezdá sa však, že by mal na poste šéfdizajnéra nahradiť Roba Taylora.
„Stále sme presne neurčili, akú bude mať pozíciu, no bude to významný post,“ povedal Steiner. „Samozrejme, úzko spolupracujeme s Ferrari. Keď sme s nimi diskutovali o možnosti posilniť naše technické oddelenie, Simone predstavoval dobrú voľbu. Nemá to však nič spoločné s tým, že za nás bude jazdiť Mick. Simone bol k dispozícii, tak sme po ňom siahli.“