Boje sezóny 2026 sa už začali. Ferrari vraj odmietlo predčasne uvoľniť Cardileho

Tím snov Aston Martinu sa nám už pomaličky skladá. Adrian Newey je už oficiálne zamestnancom stajne a jej nový šéf Andy Cowell má za sebou prvé predsezónne testy. Jedného muža sme však v Bahrajne hľadali, ale nevideli sme ho – nového hlavného technického riaditeľa Enrica Cardileho.
Hviezdna posila z Ferrari mala byť podľa nedávneho vyjadrenia Aston Martinu k dispozícii už 1. januára. Nič však nenasvedčuje tomu, že taliansky inžinier začal svoje účinkovanie v novom pôsobisku.
„Na čele AMR Technology Campus bude stáť nový technický riaditeľ Enrico Cardile a tím sa teraz môže stopercentne sústrediť na súťažné výzvy pri vytváraní nového monopostu. Enrico bude dohliadať na architektúru, dizajn a konštrukciu nových pretekárskych áut,“ hlásilo tlačové stanovisko stajne 10. januára, ktorým sa oznamovalo vytvorenie novej riadiacej štruktúry okolo šéfa Andyho Cowella.
Túto správu si mnohí vyložili tak, že taliansky inžinier už nastúpil na pozíciu v novom tíme. Aj keď by jeho primárnou úlohou mal byť vývoj nového monopostu pre rok 2026, očakávali sme, že sa aspoň zastaví na predsezónnych testoch v Bahrajne, aby tým demonštroval silu novej technickej štruktúry.
Talianske médiá však tento týždeň prišli s informáciou, že Ferrari svojho bývalého technického riaditeľa odmieta uvoľniť predčasne. Vieme, že každá takáto popredná osobnosť tímu má vo svojej zmluve klauzulu, ktorá jej znemožňuje okamžitý odchod a môže to trvať až rok, kým sa jej otvoria dvere do nového pôsobiska.
V čase rozpočtových stropov sa však situácia trochu zmenila a stajne jednoducho nechcú platiť vysoké platy kľúčovým zamestnancom, ktorí pre nich už v podstate nepracujú. V tomto prípade je to trochu odlišné, pretože neuvoľnenie Cardileho v skutočnosti bráni Aston Martinu, aby sa naplno vrhol do vývoja nového monopostu. Nemôžeme sa teda čudovať, že Ferrari odmieta pomôcť konkurentovi a trvá na tom, aby si Cardile odkrútil platené voľno až do konca – v tomto prípade do dátumu 17. júla.
„Zdá sa, že Ferrari sa snaží čo najviac predĺžiť voľno inžiniera z Arezza. Dohoda bola na stole, ale minulý mesiac padla. Podľa našich informácií je Cardileho prestup do Aston Martinu nepravdepodobný pred 17. júlom – presne rok po jeho odchode z Ferrari,“ píše taliansky denník Corriere dello Sport.
„Majiteľ stajne Lawrence Stroll zúri. Zelený tím už oznámil reorganizáciu technickej štruktúry pod vedením nového šéfa Andy Cowella a výslovne menoval Cardileho, ktorý ‚bude dohliadať na architektúru, dizajn a konštrukciu nových pretekárskych áut‘. Príchod kľúčového človeka sa teda zasekol v kľúčovej chvíli,“ uviedlo Corriere dello Sport.
Podľa denníka pracujú právnici oboch strán na vyriešení situácie a Aston Martin by rád získal svojho nového technického riaditeľa skôr, ale nateraz sa nezdá, že by Ferrari chcelo spolupracovať. Je jasné, že stajňa zo Silverstone by po prechode na novú generáciu predpisov v roku 2026 mohla byť veľmi silná a Scuderia takto môže spomaliť jej pokrok.