logo F1online.skF1online.sk

Ako je na tom vývoj nového motora Honda? Trápime sa, priznal Watanabe

Pohonná jednotka Honda, útroby monopostu Red Bull RB19
© Pohonná jednotka Red Bullu RB19 (Martin Trenkler)
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 1. 2025

Keď načasovanie nemôže byť horšie. V dobe, keď sa na verejnosti obnovujú špekulácie o budúcnosti Maxa Verstappena a jeho spájanie s Aston Martinom, vyšli slová šéfa Honda Racing Corporation Kódžiho Watanabeho. Ten verný japonskej poctivosti a úprimnosti povedal niečo, čo by sme od európskych šéfov rozhodne nepočuli.

Nikdy nedajte nič zadarmo, nikdy nič neprezraďte a hlavne nikdy nepriznajte, že máte problémy. Šéfovia tímov Formuly 1 musia byť veľmi obratní v politike a komunikácii s verejnosťou, musia ochraňovať svoj tím a nikdy nemôžu ukázať slabosť. To všetko sú však prvky, ktoré nie sú japonskej kultúre príliš vlastné.

Všetci vieme, že vývoj nových pohonných jednotiek i monopostov pre rok 2026 postavil tímy pred nezávideniahodné úlohy. Viac-menej všetci očakávajú veľké trápenie minimálne v úvode ročníka 2026. Ako nedávno povedal Adrian Newey, o výsledkoch v budúcej sezóne budú rozhodovať motory, ale ktorý bude ten najlepší?

Na verejnosti sa už medzi favoritov zaradili Mercedes a Ferrari. Naopak, Honda, Audi a Red Bull Powertrains patria skôr medzi outsiderov. Prví dvaja menovaní začali s vývojom neskoro a tretí nemá s výrobou a prevádzkou motorov takmer žiadne skúsenosti. Japonská automobilka váhala so svojím návratom do Formuly 1 – najprv oznámila koniec a odchod, ale potom si to rozmyslela a spojila sily s Aston Martinom – a s vývojom zrejme začala neskôr než ostatní.

Keď šéf Honda Racing Corporation (HRC) Kódži Watanabe dostal otázku, ako prebieha vývoj novej pohonnej jednotky, odpovedal možno až príliš úprimne. „Nie je to ľahké,“ priznal Japonec, ktorého cituje PlanetF1.com.

„Trápime sa. V súčasnosti sa zo seba snažíme vydať maximum a budúci rok predviesť výsledok,“ dodal.

Asi neprekvapí, že na takúto odpoveď nasledovala ďalšia otázka. Watanabeho sa opýtali, čo konkrétne v ňom vyvoláva tieto obavy. „Všetko je nové,“ odpovedal.

„Motor s výkonom 355 kilowattov je nový a potrebujeme, aby bol veľmi kompaktný. Okrem toho potrebujeme ľahkú batériu a tú nie je ľahké vyvinúť. Výsledkom má byť malý motor s veľkým výkonom. Všetko je veľmi náročné, ale dávame do toho maximum,“ ubezpečil Watanabe.

Rok 2026 predstavuje veľkú hádanku. Iróniou osudu, a podobne ako v roku 2015, by mal osedlať nový motor Fernando Alonso a pamätníci si iste spomínajú, ako to skončilo naposledy. Všetci v Aston Martine sú nadšení z príchodu Adriana Neweyho, ale ten sám povedal, že v roku 2026 bude rozhodovať motor.

Súvisiace články

Diskusia