logo F1online.skF1online.sk

O’Ward tvrdí, že FIA mu neudelila licenciu, pretože by zablokoval Francúza

Pato O’Ward
© X/Pato O’Ward
Milan Kubala
Milan Kubala18. 1. 2025

Po odchode Sergia Péreza zostali mexickí fanúšikovia bez jazdca, ktorému by mohli držať palce, a v juniorských šampionátoch nie je nik, kto by ho mohol adekvátne nahradiť. Mohli však mať vo Formule 1 ešte iného favorita, keby Medzinárodná automobilová federácia nepolitikárčila a nenadržiavala francúzskym jazdcom. Naznačuje to pilot IndyCar Pato O’Ward.

V podcaste Creativo sa O’Ward nechal počuť, že bol veľmi blízko tomu, aby sa stal oficiálnym pilotom Red Bullu v F1. Marko sa mal s O’Wardom spojiť a ponúkol mu miesto na sezónu 2020. Zostávalo posledné, a síce zabezpečiť si superlicenciu. Tú mu mal predbežne schváliť riaditeľ pretekov Charlie Whiting, no po jeho smrti sa všetko zmenilo. Francúzska FIA sa rozhodla nahrať francúzskemu jazdcovi.

“Helmut Marko ma skutočne podpísal,” vyhlásil Pato O’Ward narážajúc na obdobie pred sezónou 2020. “Podpísal som kontrakt F1, ktorým by som na konci roka 2019 získal sedačku v Toro Rosso. Na konci toho roka však zomrel Charlie Whiting (Whiting zomrel už v marci roka 2019, pozn. red.), ktorý šéfoval FIA. On už schválil moju superlicenciu. Nechceli mi však licenciu vydať, pretože by som zabral miesto Francúzovi. Bol to politický problém.”

O’Ward tým s najväčšou pravdepodobnosťou naráža na Pierra Gaslyho, ktorý uprostred sezóny 2019 stratil sedačku v Red Bulle a bol presunutý do Toro Rosso. Okrem toho mal spory s vedením červených býkov a najmä Adrianom Neweym, čo mohlo jeho kariéru ohroziť v prípade, že by O’Ward presvedčil.

O’Ward sa stal súčasťou jazdeckého programu Red Bullu v máji 2019, no po skončení sezóny ho červení býci zo svojej akadémie vylúčili. Pokus v polovici sezóny nastúpiť v japonskej Super Formule a vyšplhať sa medzi najlepších nevyšiel. Mexičan si na konto pripísal len tri majstrovské body a obsadil konečnú osemnástu priečku, ktorá mu k zisku superlicencie vôbec nepomohla.

Objavil sa však ďalší problém; O’Wardovi odmietli uznať prvé miesto v sérii IndyLights 2018. “Nemohol som získať tie body, pretože to nebol plnohodnotný šampionát,” spomína O’Ward, ktorý mal v sérii len šesť súperov.

“Tie body som mal, ale nechceli mi započítať šampionát IndyLights pre počet áut,” vysvetlil. “Neudelili mi tie body, po čom som sa musel s Red Bullom rozlúčiť. Nemohli ma nasadiť. Keď však Gasly pretekal s Maxom Verstappenom v Red Bulle, mal som pretekať ako pilot F1.”

Súvisiace články

Diskusia