logo F1online.skF1online.sk

Aston Martin nechce odpísať rok 2025, ale Neweyho do projektu nezapojí

Fernando Alonso
© X/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 16:02

Aston Martin momentálne nie je v pozícii, aby v roku 2025 bojoval o vysoké méty. Tím sa po pozitívnom štarte do sezóny 2023 stal jedným z najväčších sklamaní ročníka 2024. Väčšina odborníkov sa zhodne, že táto stajňa nemá v roku 2025 o čo hrať, ale výkonný riaditeľ tímu, Jefferson Slack, nechce vyslať svojím podriadeným takúto správu.

V januári začne pracovať v Silverstone bývalý technický riaditeľ Ferrari Enrico Cardile, v marci pribudne Adrian Newey, ale od Aston Martinu by nebolo múdre, keby týchto mužov nechal pracovať na aute pre sezónu 2025 – jednoducho na to nie je dosť času, ktorý je v F1 najdrahšou komoditou. Napriek tomu v tíme odmietajú, že by nový ročník jednoducho odpísali.

„Súčasťou manažmentu tímu sú noví ľudia a myslím si, že tí sa budú snažiť, aby sme v roku 2025 boli konkurencieschopní – je jasné, že nikto nechce vzdať nový ročník,“ vyhlásil Slack pre Autosport. „Máme nové posily. Adrian začne 1. marca a aj keď nie som na technickom oddelení, najväčší vplyv bude mať na rok 2026. Každý sa bude zahrávať s tým, kedy ukončiť vývoj na rok 2025 a pozerať sa dopredu na veľkú zmenu pravidiel.“

„Rozhodnú o tom naši technici, ale môžem vám povedať, že rok 2025 nevzdáme. Sústredíme sa na to, aby sme boli naozaj konkurencieschopní a v priebehu zimy odviedli kvalitný vývoj,“ uistil Slack.

„V roku 2026 do seba po personálnej stránke zapadne množstvo dielikov puzzle, Adrian sa plne začlení, tiež vstúpi do platnosti naša dohoda s Hondou a otvoríme nový veterný tunel,“ skonštatoval výkonný riaditeľ Aston Martinu.

Tím okrem toho pokračuje na svojom vzostupe. Aj keď by ste to pri pohľade na výsledky nepovedali, stajňa sa naďalej rozrastá, má veľkých partnerov a ďalší pribúdajú. Aston Martin ťaží aj zo záujmu na americkom trhu a do tímu vo veľkom investovali obrovské spoločnosti ako Aramco a Arctos Partners.

„Formula 1 dala dohromady niečo neuveriteľné. Povedal by som, že americké spoločnosti sa pred desiatimi či pätnástimi rokmi pozerali na Formulu 1 ako čisto európsku marketingovú platformu. Teraz sa stala jednou z výnimočných globálnych platforiem,“ vyhlásil Slack.

„Ak ste veľká firma a z marketingového pohľadu túžite po globálnej komunite, tak tu máte Ligu majstrov – skvelý produkt, ale je to stále futbal, v limitovanom čase a všetky zápasy sa hrajú v Európe. To je výzva. Každé štyri roky máte majstrovstvá sveta a v tých sa skrýva najväčšia hodnota, ale predsa sú to len tri alebo štyri týždne raz za štyri roky. Formula 1 však v tomto smere robí vynikajúcu prácu, pretože prenikla na americký trh a tiež má dobrú oporu v Ázii – Európa je už naplno súčasťou biznisu. Keď ste veľká firma, kde budete hľadať? To je dôvod, prečo ste videli priam záplavu obchodných príležitostí,“ vysvetlil Slack.

Súvisiace články

Diskusia