logo F1online.skF1online.sk

Marko: Lawson má najväčšiu šancu. Maxa aj tak nikto neporazí

Liam Lawson
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 1. 2025

Formula 1 je nemilosrdný šport. Dostať sa sem je veľmi ťažké, udržať sa tu je ešte ťažšie a aj keď vám nechýbajú talent a schopnosti, stačí, aby charakteristiky monopostu nesadli vášmu jazdeckému štýlu a budete vyzerať ako neschopný babrák. Niečo také sa stalo Sergiovi Pérezovi, ktorý dekádu potvrdzoval svoje kvality, ale po príchode do Red Bullu začal vädnúť.

Mexický pretekár je po skončení sezóny bez práce. Aj keď mu na účte určite pristane štedrá kompenzácia, ide o poriadne horký záver veľmi nevydareného roka. Red Bull skončil celkovo tretí v Pohári konštruktérov a musel niečo zmeniť. Jazdeckú dvojku hľadá k Maxovi Verstappenovi už od roku 2019 a stále ju nenašiel.

„Je to veľmi smutné a bolí to,“ povedal Helmut Marko pre Kleine Zeitung na margo straty titulu v Pohári konštruktérov. „Rozdiel medzi Maxom a Checom činil 282 bodov, zatiaľ čo rozdiely medzi ostatnými tímovými kolegami v konkurenčných tímoch boli oveľa menšie. To je vysvetlenie našej prehry v konštruktérskom šampionáte.“

Zároveň je to vysvetlenie odchodu Sergia Péreza. „Pozorovali sme určitý prepad jeho výkonnosti, aj keď celkový balans bol v priebehu sezón pozitívny. V roku 2021 sa Checo výraznou mierou podieľal na zisku Maxovho prvého titulu, vyhral celkovo pätoro pretekov a vlani skončil druhý v celkovom hodnotení. V tomto roku si však niečo nesadlo medzi monopostom a jeho jazdeckým štýlom,“ vysvetlil Marko.

Obráťme teraz pozornosť na jeho nástupcu. Liam Lawson je ďalším málo skúseným juniorom stajne, ktorý zasadne do horúceho kresla po boku Maxa Verstappena. Keď hovoríme neskúsený, máme tým namysli, že novozélandský mladík má na konte menej veľkých cien než Pierre Gasly a Alex Albon v čase ich príchodu do Red Bullu.

„Lawson má so svojou mentálnou odolnosťou najväčšiu šancu, že to zvládne po boku Maxa, ktorého v súčasnosti aj tak nikto neporazí. Aj keď má vo Formule 1 najmenej skúsenosti, pre nás je tiež pilotom s najväčším potenciálom pre ďalší rozvoj,“ vysvetlil Marko.

To znamená, že Júki Cunoda ako ten skúsenejší, úspešnejší a tiež najrýchlejší spomedzi pilotov sesterského RB, opustil „súťaž krásy“ Red Bullu s dlhým nosom. „Rozhodnutie ho určite sklamalo. Júkiho rýchlosť je nepopierateľná, ale chýbala mu určitá konzistentnosť a tiež je to veľmi emocionálny pretekár. Pohľad na celkový balík teda hovorí v prospech Lawsona,“ dodal poradca Red Bullu.

Toto zemetrasenie zároveň znamená príležitosť pre ďalšieho juniora z akadémie stajne. Voľba padla na Isacka Hadjara. Môžeme predpokladať, že s ním sa v budúcej sezóne nebudeme nudiť, keďže v juniorských šampionátoch sa ukázal ako emotívnejší pretekár než Júki Cunoda vo svojich začiatkoch. Rozhodne nás čaká zaujímavé porovnanie a zrejme ani šéfov RB nečaká ľahká úloha pri zvládaní emócií impulzívneho Hadjara a odmietnutého Cunodu.

„Isack je veľmi rýchly, ale tiež veľmi impulzívny pretekár, čo by mohlo byť zaujímavé pre tím. Jeho povýšením sa však opäť jasne sústredíme na mladých pretekárov z juniorského tímu Red Bullu. Som si istý, že je to správna cesta a Hadjar to potvrdí,“ povedal s nádejou Marko.

Súvisiace články

Diskusia