Mal byť novým Neweym. Fallowsa vyhodili pre neuspokojivé výsledky
Aston Martin patrí k najväčším sklamaniam uplynulej sezóny. Tento tím sa začiatkom ročníka 2023 zaradil k najväčším prekvapeniam, keď aj vďaka majstrovstvu Fernanda Alonsa atakoval dominujúci Red Bull. Stačilo jedno zaváhanie či porucha šampiónov a Fernando by ukončil svoje desaťročné čakanie na víťazstvo. V tejto sezóne však prišiel prudký prepad, ktorý si napokon odniesol dnes už bývalý technický riaditeľ tímu Dan Fallows.
Britský inžinier prišiel do Aston Martinu v roku 2021. Vtedy išlo o ambiciózny tím na vzostupe, ktorý ponúkol viacerým talentovaným inžinierom povýšenie a prácu na rozvíjajúcom sa projekte. Fallows sa pridal k ďalšími hviezdnym posilám britského tímu, ale v Silverstone nenaplnil očakávania.
Tento muž šéfoval oddeleniu aerodynamiky Red Bullu a bol priamym podriadeným Adriana Neweyho. V čase jeho pôsobenia v tomto tíme sa mu pripisovali mnohé z úspechov. V Aston Martine však svoje kvality nepotvrdil, v tomto roku vývoj pod jeho vedením zablúdil a výsledky tímu sa prudko zhoršovali. 12. novembra napokon Aston Martin oznámil, že Fallows končí. Neskôr vyšlo najavo, že pokračuje vo firme, ale tá ho preradila k automobilke, kde momentálne s najväčšou pravdepodobnosťou čaká na ďalšie ponuky z F1.
„Výkonnosť tímu v tejto sezóne nebola na takej úrovni, ako by sme si všetci priali. Nedoručili sme výsledky. Takéto rozhodnutie tím prijal,“ povedal výkonnostný šéf Aston Martinu Tom McCullough.
„Sedel som vedľa Dana posledné dva alebo tri roky, vlastne odkedy sem prišiel. Veľmi úzko som s ním spolupracoval a mal naozaj veľký vplyv na vývoj monopostov v rokoch 2022 a 2023. Úprimne povedané, tomuto tímu veľa priniesol. Z tohto pohľadu bola práca s ním zábava, ale v priebehu sezóny 2024 sme na trati nedoručili výsledky na takej úrovni, akú sme všetci chceli,“ pokračoval McCullough.
Vývoj Aston Martinu patril v tomto roku medzi najhoršie spomedzi všetkých tímov. Iste, práca so súčasnou generáciou monopostov nie je jednoduchá, ale od takej stajne, s takým rozpočtom a zdrojmi, sa očakávalo viac. „Vývoj týchto áut bol ťažký a v tomto športe záleží len na výkonnosti. Tím sa preto rozhodol pre zmeny,“ povedal McCullough.
Podľa jeho slov je Aston Martin na dobrej ceste, aby prekonal tohtoročné problémy, ale riešenia prídu až v sezóne 2025. V tom období však technické oddelenie povedú noví ľudia. V uplynulom ročníku inžinieri márne hľadali cestu a situácia bola dokonca taká zúfalá, že na konci sezóny sa tím vrátil k podlahe zo začiatku sezóny.
„Naozaj si myslím, že sme to vyriešili, ale dozvieme sa to až na trati. Viete, svet CFD a veterného tunela je len jedna strana mince, ale veci napredujú pomerne dobre. Všetko je relatívne, kým auto nevyjde na trať a nezistíte, čo skutočne robí,“ pokračoval McCullough.
„Myslím si však, že lekcie z tejto sezóny nás posúvajú na správne miesto, aj keď sme to, samozrejme, chceli preniesť do reality o niečo skôr. Povedal by som, že obaja jazdci sa zhodujú pri svojej spätnej väzbe a hodnotení obmedzení monopostu. Obaja chcú lepšie auto a chcú bojovať v horných poschodiach bodovanej desiatky,“ dodal McCullough.