Albon upozorňuje potenciálneho novica v Red Bulle: Každý to tam bude mať ťažké
Nie, podľa všetkého sa ani Sergio Pérez nestane spasiteľom Red Bullu. Po Pierrovi Gaslym a Alexovi Albonovi sa ukazuje, že ani skúsenosti nie sú odpoveďou na večný bolehlav tohto tímu. Teraz stojí Red Bull na prahu ďalšej personálnej zmeny a z obďaleč to sleduje aj britsko-thajský pretekár.
On aj Pierre Gasly už dokázali, že ich neúspechy po boku Verstappena nespôsobila ich neschopnosť. Obaja sa dokázali dostať z nezávideniahodnej situácie, zo športového i z psychologického hľadiska, a vybudovať si v tímoch stredu poľa rešpektované kariéry.
Albona nahradil v Red Bulle práve Pérez, ktorý mal v druhej polovici tejto sezóny horšiu formu, než akú kedy predvádzal jeho predchodca. Ten však má pochopenie pre problémy mexického pretekára. „Je to zložité,“ povedal rodák z Londýna. „V prvom rade musíte oceniť Maxov talent.“
„Na druhej strane sa však v aute necítite vždy v pohode. Neviem, ako je na tom v súčasnosti Checo, nesledoval som ho veľmi podrobne, ale už niekoľkokrát som povedal, že on má rád dosť odlišné autá v porovnaní s Verstappenom. Nie je ľahké sa prispôsobiť a vyberá si to svoju daň,“ povedal Albon.
Ten na túto tému môže poskytnúť rešpektovaný názor, keďže sám zažil niečo podobné. Kombinácia ťažko zvládnuteľného monopostu, psychickej nepohody a tlaku môže byť pre pretekára priam vražedná a svoje o tom vie aj Alex. „Viete, ste neustále pod drobnohľadom. V Red Bulle by to bolo náročné pre každého a nikto to tam nebude mať ľahké ako Maxov tímový kolega,“ skonštatoval Albon.
Teraz si predstavte, že Red Bull chce do tohto horúceho kresla – a na kariéru pretekára môže mať podobný efekt ako elektrické kreslo – posadiť pilota so skúsenosťami z jedenástich veľkých cien. Sám Alex už v skoršej fáze sezóny varoval Liama Lawsona, aby sa do Red Bullu nasilu netlačil. Teraz to však vyzerá, že práve novozélandský mladík poputuje do hlavného tímu.
Na otázku, či je v Red Bulle problémom nastavenie monopostu, alebo jazdecký štýl tímovej dvojky, Albon odpovedal: „Povedal by som, že oboje. Myslím si, že keď sa pozriete na Checa zo začiatku roka, cítil pod sebou stabilnejší monopost a v porovnaní s ostatnými jazdcami najlepších tímov odvádzal dobrú prácu.“
„Dokázal sa kvalifikovať v najlepšej päťke alebo najlepšej trojke, dostal sa na stupne víťazov, ale potom to s nasadením vylepšení stratil. Max sa v kokpite cítil komfortnejšie – možno nie komfortne, ale dokázal sa s tým vyrovnať –, kým Checo sa viac trápil. Myslím si, že Max chce auto nastavené určitým spôsobom a tím mu to dokáže poskytnúť. Neviem, či to automaticky znamená, že je to ťažšie pre jeho tímového kolegu,“ dodal Albon.