logo F1online.skF1online.sk

Genesis vstúpil do Le Mans, ale koketoval aj s F1

Genesis GMR-001
© X/Genesis USA
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 11:34

Do Formuly 1 smeruje General Motors ako ďalšia automobilka. O najvyššiu motoristickú triedu je dnes nevídaný záujem aj napriek pretrvávajúcim obavám na automobilovom trhu. Motoristický šport sa môže stať platformou, ku ktorej sa budú značky utiekať možno aj za účelom zisku. Najnovším do partie sa stala spoločnosť Genesis, výrobca luxusných automobilov Hyundai.

Nie je to len Formula 1, obrovskému záujmu automobiliek naďalej čelí aj vytrvalostný šampionát. V Le Mans sa to automobilkami priam hemží a pribúdajú ďalšie. WEC sa stalo akousi lacnou náhradou za Formulu 1 s veľkým potenciálom. Tunajší vývoj otvára pomerne široké možnosti bez nutnosti ohromných investícií.

Touto cestou sa najnovšie vydal aj Genesis. Juhokórejská spoločnosť pred niekoľkými dňami predstavila hyperauto GMR-001 a v roku 2026 sa chce zapojiť do bojov v Le Mans. Tomuto však predchádzali hĺbkové analýzy a výber cesty, ktorou sa značka chce vybrať. Na radare vraj mali Kórejci aj Formulu 1.

Luc Donckerwolke, kreatívny riaditeľ Hyundai Motor Group a automobilovej značky Genesis, uviedol, že aj keď má spoločnosť v radoch niekoľko bývalých predstaviteľov F1, vrátane bývalého šéfa tímu Cyrila Abiteboula, rozhodla, že športové automobily sú pre ňu v súčasnosti vhodnejšie.

„Samozrejme, keď sme diskutovali o výkonnosti a možnom zapojení do motoristického športu, s kľúčovými ľuďmi s určitými skúsenosťami v motoršporte a vo Formule 1, hovorili sme aj o F1. Rozhodli sme sa však pre vytrvalostné preteky. Až budúcnosť ukáže, či to bolo správne,“ povedal Donckerwolke.

„V prvom rade, máme misiu a tou misiou je WEC. O pár rokov sa opäť môžeme stretnúť a znovu otvoriť diskusiu, ale v súčasnosti je jasné, že našou misiou sú vytrvalostné preteky,“ odkázal Donckerwolke.

Ten tiež vysvetlil, aké výhody skrýva WEC, ktoré by automobilka nevyťažila z Formuly 1. „V prvom rade je to vzťah k autám na trati, ktorý je oveľa bližší, ale tiež verejnosť a publikum. Hovorili sme si, že vytrvalostné preteky sú kompatibilné aj s hodnotami našej značky. Nechceli sme niekam prísť a robiť to rovnakým spôsobom ako všetci ostatní,“ pokračoval kreatívny riaditeľ Hyundaiu.

„Máme robotov Boston Dynamics a naším cieľom je uľahčiť život našim ľuďom na trati prostredníctvom robotov. Je toho veľa, čo chceme aplikovať, nechceme len marketingový nástroj, myslíme to vážne a chceme dodať nášmu športovému programu dodatočnú hodnotu,“ dodal Donckerwolke.

Diskusia